Sve četiri tvrtke će predati svoje ponude za gradnju novog putničkog terminala, investiciju vrijednu oko 200 milijuna eura.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture sredinom veljače objavilo je obavijest o namjeri davanja zagrebačkog aerodroma u koncesiju, a potencijalni koncesionari moraju do 4. travnja predati svoje zahtjeve za sudjelovanje na tom natječaju. Nakon toga ministarstvo će u drugi krug natječaja uzeti ponude koje zadovoljavaju tražene uvjete, piše Večernji list.
A najbitniji su uvjeti za ulazak u drugi krug da ponuđač ima iskustvo upravljanja zračnom lukom koja je u posljednje tri godine imala prosječno najmanje 10 milijuna putnika godišnje, zatim da ima iskustvo u gradnji i financiranju aerodroma vrijednih najmanje 150 milijuna eura u posljednjih 10 godina te da je u posljednje tri godine imao 150 milijuna eura vrijednosti kapitala i slobodan novčani tijek od 50 milijuna eura.
Ponuđač isto tako ne smije upravljati aerodromom koji je u krugu od 400 kilometara od zagrebačke zračne luke, a ne smije biti ni u vlasništvu države.
U Vladi priželjkuju Amerikance
U Vladi su navodno najviše zagrizli za Houston Airport System kao mogućeg koncesionara na Plesu, a jedna je od prednosti te kompanije što je houstonski aerodrom baza velikog američkog zrakoplovnog prijevoznika United Airlinesa. Banski dvori smatraju da bi time Zagreb mogao dobiti izravnu zrakoplovnu liniju sa Sjedinjenim Američkim Državama.
Houston Airport System upravlja trima zračnim lukama u američkoj saveznoj državi Teksas, koje godišnje opsluže više od 50 milijuna putnika.
Osim američke, francuske, turske i njemačke tvrtke interes za investiciju na Plesu pokazale su i neke druge tvrtke. Među njima je australska banka Macquarie, a njen mogući partner za taj projekt singapurska je zračna luka.
Pleso je zanimljiv i operateru kopenhagenske zračne luke pa se može očekivati da će ponuda za koncesiju stići i iz te tvrtke.
Vezani članak:
arti-201005170090006