U Brodosplitu je danas po prvi puta održana svečanost polaganja kovanice u kobilicu nekog putničkog broda. Kovanica je položena u kobilicu broda za polarne ekspedicije, koji će nositi ime Ultramarine. Riječ je o tehnološki naprednom brodu za takve vrste ekspedicija, čija je izgradnja ugovorena s američkom tvrtkom Quark Expeditions iz sastava grupacije Travelopia koja okuplja niz svjetskih kompanija specijaliziranih za avanturistička putovanja.
Sam novčić za naručitelja na simboličan način odražava osobni pristup polarnom istraživanju. Quark Expeditions stvara ekspedicijska iskustva koja nadilaze ono što drugi u industriji mogu ponuditi, posebno u smislu iskustava koja se dobivaju kada se putnici iskrcaju s broda - stoji u priopćenju Brodosplita.
Zaplovit će iduće godine i moći će povesti 200 putnika
Ultramarine je brod duljine 128 metara, širine 21,5 metara i težine 13.500 bruto tona. Zaplovit će 2020. godine, a moći će primiti do 200 putnika u prostranim kabinama i javnim prostorima. Gostima će omogućiti mnoštvo avanturističkih opcija i odlazak u polarna područja dalje nego ikada prije.
"Američki naručitelj, za kojeg gradimo ovaj brod za polarne ekspedicije, pokazao je zanimanje da se u splitskom brodogradilištu izgradi još takvih brodova i dodao da se cijene takvih i sličnih kruzera između 100 milijuna eura i 300 milijun eura", kazao je Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.
'Htjeli su da gradimo tankere, ali mi smo rekli - ne'
Debeljak je dodao da se Brodosplit opredijelio da ne gradi tankere nego kruzere, i to ponajprije za polarne ekspedicije. U tome su, tvrdi Debeljak, najjači na svijetu.
"Stara struktura htjela je natjerati Brodosplit da nastavi graditi tankere, ali mi smo rekli ne, mi gradimo profitabilne brodove. To je teže, ali je pozitivnije za Hrvatsku, radnike i za sve nas", rekao je Debeljak.
U Brodosplitu ističu da će ovaj brod biti novi ponos hrvatske brodogradnje i novi pozitivan iskorak splitskog brodogradilišta na tržište putničkih brodova do 200 metara duljine. Na tom tržištu, kažu, domaća brodogradilišta mogu biti konkurentna europskim brodogradilištima.