Naime, kako piše Autoklub, sve važnije leasing kuće na domaćem tržištu jasno su potvrdile da imaju problema s neplatišama, no o konkretnim brojkama nisu željeli govoriti. Većina ih se slaže s činjenicom da su problemi znatno povećani dolaskom krize početkom prošle godine, a početkom 2010. došlo je do vrhunca nenaplaćenih ugovora.
Ipak, iz leasing kuća ističu da zapljena automobila nije dramatična kako zvuči, budući da u čak 70 posto slučajeva vlasnik dobrovoljno dolazi kod njih i vraća automobil koji više ne može otplaćivati. Iako nema pravila, popis oduzetih automobila predvode skuplji i luksuzniji modeli čije mjesečne rate izlaze iz normalnih okvira.
Za ratu leasinga do 2000 kuna mnogi će klijenti još negdje izvući novac, no kada taj iznos dolazi do peteroznamenkaste brojke, problem postaje veći i zamršeniji, piše Autoklub.
No, problem s oduzetim automobilima prepoznali su i novi potencijalni kupci koji u direktnom kontaktu s leasing kućama ili na licitacijama mogu osjetno profitirati. Zaplijenjena vozila obično su stara dvije do tri godine, zbog čega je cijena znatno niža, ali im je tvornička garancija aktivna.
"Cijene vraćenih automobila formiraju se prema tržišnoj vrijednosti vozila, na temelju procjene sudskih vještaka za promet. Prvo sudski vještaci naprave procjenu vraćenog automobila. Na temelju njihove procjene mi formiramo prijedlog cijene, dok zadnju riječ uvijek ima leasing društvo koje na kraju blagoslovi prijedlog ili korigira cijenu", objašnjavaju u Tehničko-remontnom centru Zagreb (TRCZ).
Što se samih licitacija tiče, kažu u TRCZ-u, na njima se tijekom godine proda oko 600 automobila.
Prethodni članci:
arti-201005050094006 arti-201004190095006 arti-201004120043006