Novi Golf, Astra, Clio, Punto... 10 ili 20 puta su sigurniji od istoimenih modela iz 90-ih godina. Toliko je manji rizik da ćete se u nesreći ozlijediti, ostati invalid ili izgubiti glavu.
Razliku između života i smrti pravi i kočenje. Novi automobili pri 100 kilometara na sat mogu zakočiti u manje od 40 metara, a starima, zbog lošije koncepcije i dotrajalosti, treba debelo iznad 50.
Manje otrovnih plinova
K tome, primjerice, nova Fiesta u usporedbi sa svojom 10 do 15 godina starijom "sestrom" ispuhuje pedeset ili sto puta (!) manje otrovnih i kancerogenih plinova u atmosferu. Hibridni, poput Toyote Prius, i tisuću puta manje.
Upravo stoga brojne države višestruko stimuliraju nove, sigurne i čiste automobile. Štoviše za stare i neispravne automobile i kažnjavaju.
U Hrvatskoj sve 'naopako'
Ako u Italiji, Austriji, Francuskoj, Švicarskoj… kupite automobil s već ugrađenom instalacijom za napajanje ukapljenim naftnim plinom (LPG), davanja kod kupnje i registracije vozila umanjuju se za vrijednost instalacije. U Hrvatskoj, gdje je taj čisti energent jedini kojega imamo dovoljno, čak i za izvoz, subvencija nema. K tome treba platiti i troškove homologiranja ugrađene opreme, od 1.125 kuna, te i dodatni godišnji porez od 500 kuna, piše Slobodna Dalmacija.
Sve razvijene države uvele su subvencije za hibridne i električne automobile, koji se već uvelike prodaju, a Hrvatska takva vozila tretira poput prastarih Stojadina. Zbog previsokih trošarina mnogi skupe aute registriraju izvan Hrvatske.