Prodaja Droge Kolinske ušla je u završnu fazu jer su Uprava kompanije i predstavnici Istrabenza prošlog tjedna izvjestili predstavnike Radničkog vijeće izolske tvornice o postupku prodaje. Sindikalni povjerenik Jože Šorgo rekao je da se traži najbolje rješenje "kako bi Droga Kolinska postala još bolja", prenosi Banka.hr.
Prema jednim izvorima, postoji veliko zanimanje za kupnju dionica Droga Kolinske i Uprava je zbog toga održala niz sastanaka, dok drugi izvori tvrde da je riječ o špekulacijama i da ozbiljnih kupaca nema, te da su ponuđene cijene niske. Također, još uvijek nije sasvim odbačena ni mogućnost da Istrabenz odustane od prodaje i pokuša novac za plaćanje dugova prikupiti prodajom druge imovine.
Naime, Droga Kolinska ima dug od 100 milijuna eura, a neki tvrde da do tog iznosa Istrabenz može doći prodajom 51-postotnog udjela u tvrtki Instalacija. No, prodaja ne odgovara 49-postotnom suvlasniku Petrolu, koji zbog propisa o tržišnom natjecanju ne bi mogao ostvariti pravo na prvenstvo kupnje. Iz Petrola su nedavno za list Finance izjavili kako nije moguće da otkupe većinski udjel u Instalacijama.
Potencijalni kupci već su poslali neobvezujuće ponude u prvom krugu, a izabrani ponuđači bit će pozvani u drugom krugu na podnošenje obvezujućih ponuda u kojima bi se detaljnije izjasnili o kupnji. Čelnici Istrabenza i Droga Kolinske su dali do znanja da žele kupca iz branše koji bi tvrtku razvijao i u budućnosti.
No, iako dolazi iz branše, hrvatska Atlantic grupa, koja je također predala neobvezujuću ponudu, ne smatra se poželjnim kupcem. U slovenskim gospodarskim krugovima može se čuti kako bi bilo bolje kupca tražiti na srpskom tržištu, na kojem je Droga Kolinska snažno prisutna, piše Banka.hr.
Kako pišu slovenski mediji, među potencijalnim kupcima su još i inveticijski fondovi Mid Europa, Advent i Warburg Pincus. Neslužbeni izvori upozoravaju na opasnost da Drogu Kolinsku budući kupac "razdijeli" i da proda pojedine proizvodne dijelove po višoj cijeni daljnjim kupcima.
Za sindikate bi pak najpoželjniji kupac bila slovenska tvrtka, no kupnja 89-postotnog udjela u Droga Kolinskoj za slovenske tvrtke je preveliki zalogaj. U najboljem slučaju slovenske kompanije mogle bi kupiti neku od njenih proizvodnih linija.
Prethodni članci:
arti-201004210130006 arti-201004200240006