Osječki Frameron, koji je 2011. bio Start up tvrtka, danas zapošljava 45 ljudi, posluje mahom na američkom tržištu i "vrti" poslove vrijedne milijune eura, piše Glas Slavonije.
Jedan od osnivača, Matija Kopić, koji je s Markom Dukmenićem krenuo pisati kod za softvere koji se koristi kao platforma na velikim farmama krava za proizvodnju mlijeka, kaže kako je 95 posto njihovih današnjih klijenata iz SAD-a, da su se na to tržište orijentirali jer su ondje najveće farme te da svoj posao naplaćuju "po kravi". Hrvatsko, pa čak i europsko tržište je za njih jednostavno nezanimljivo jer je naspram američkog – premalo. Tako su im na internetskoj stranici na hrvatskom samo oglasi za posao, što najbolje opisuje kako Farmeron funkcionira – radi se u Hrvatskoj, a zarađuje u Americi.
Korijeni posla u stadu koza
Korijene svog uspjeha, Kopić inače Slavonac iz Donjeg Miholjca čiji su roditelji poljoprivrednici, vidi ipak u Hrvatskoj- u svom prvom stadu koza za koje je bio zadužen kao srednjoškolac u obiteljskom imanju koje je proizvodilo sir. Stoga i danas ne govori o brojkama već o tome da mu je dan propao ako nije uspio pomoći nekoj farmi.
Poslovanje Farmerona utemeljeno je na tim vrijednostima, njihova želja da pomognu proizvođaču uvijek je usklađena sa željom da se proizvodnja odvija na ekološki način, u skladu s održvim razvojem bez uništavanja prirodnih resursa i etičkim pristupom prema životinjama na farmi.
O “našim“ frustracijama s okolnostima u Hrvatskoj i (ne)mogućnošću poslovanja u uvjetima posttranzicijske zemlje Matija Kopić i ne razmišlja, sam kaže kako od države ne očekuje ništa, a jedine "beneficije" koje je Farmeron iskoristio svode se na olakšice prilikom zapošljavanja mladih ljudi.