Kristina Ercegović prije deset godina radila je u jednoj farmaceutskoj kompaniji, a danas je uspješna poduzetnica. S 26 godina morala je na operaciju kralježnice, a dok je tijekom bolovanja gledala Oprah show, čula je za priču o tajnim kupcima kao neobičnom zanimanju.
"To mi se činilo kao posao iz snova koji sam odmah htjela početi raditi. Kontaktirala sam naše tri vodeće agencije za istraživanje tržišta i dobila odgovor da oni to ne rade jer nema upita nego da im to tek tako stoji u ponudi na webu kao moguća vrsta istraživanja", kaže Kristina, koju takav odgovor nije obeshrabrio. Zasukala je rukave i idućih osam mjeseci uz svoje redovno zaposlenje provela istraživanje i pripremila teren za osnivanje tvrtke. I nije pogriješila. Njena diploma iz ekonomije, s tim znanje i veliki trud donijeli su joj i prve klijente. Pri pokretanju posla imala je i nekoliko negativnih iskustava.
Negativna iskustva
"U HTZ-u su mi rekli što se sve današnja mladež neće sjetiti, jedna poduzetnica iz Splita je bila vrlo nepristojna prema meni na sastanku, jedan me menadžer podrugljivo pitao jesam li došla sama gdje mi je šef, i jednom je referent u Poreznoj u Susedgradu, kad sam došla po neku potvrdu, komentirao da žene ne treba poticati za biznis nego da nam je mjesto u kuhinji", ispričala je za Pametnu kunu Kristina ističući da su pri osnivanju posla ipak važna poznanstva.
Zbog toga je pokrenula i Business cafe, organizirana druženja mladih poduzetnika, tijekom kojih jedni od drugih uče te izmjenjuju iskustva. U ožujku ove godine ipak je željela krenuti dalje i svoju je tvrtku prodala. Ipak, i dalje se bavi Business cafeom, ali i drugim projektima.
Novi projekti
"Još 2010. otvorila sam Zaokret u sklopu kojeg kroz seminar 'Sam svoj gazda' educiram male poduzetnike i one koji to žele biti, što im sve treba za uspjeti od ideje do prepuštanja i prodaje firme. Planiram pokretanje još nekih projekata od jeseni, a unazad dva mjeseca preuzela sam kao privremeni menadžer vođenje 555 aplikacija za pametne telefone putem kojih svatko od nas može ostaviti dojam na uslugu, osobe i sve doživljaje", kaže Kristina.
Na pitanje koliko je hrvatsko društvo otvoreno za nove ideje i može li se uspjeti, odgovara: "Nekima je izgovor da nemaju ideju, nekima da nemaju novca. Puno toga nam se čini da već postoji, teško je izmisliti toplu vodu, no ipak svako malo se pojavi Apple, Google, Facebook ili 2 cellos... Dakle uvijek ima prostora za ideje, ima i dovoljno novca. Tko želi uspjeti uspjet će, sve ostalo su samo izgovori."