Vodafone je nedavno otvorio call centar smješten u zgradi Znanstveno-tehnologijskog parka u trsatskom Kampusu u Rijeci, u kojem je do sada već zaposleno 130 ljudi, a plan je do kraja godine zaposliti ukupno 200 djelatnika.
Prema neslužbenim informacijama, povećavanje broja radnika moglo bi se nastaviti i iduće godine, s novih 200 radnih mjesta. Sveukupno, 400 novih radnih mjesta u kratko vrijeme i kod istog poslodavca broj je koji se u Rijeci ne pamti.
Ugovori na godinu dana
Zaposlenici Vodafoneovog call centra imaju zahvalne uvjete rada i mogućnosti. Temeljna plaća iznosi 3.200 kuna, što s prijevozom, koji varira ovisno o zoni, može narasti za oko 300 do 600 kuna. Ugovori se potpisuju na određeno na godinu dana, a radno vrijeme je u pravilu 36 sati tjedno, odnosno šest dana po šest sati. Dakle, satnica je oko 22 kune, plus prijevoz, a postoji i mogućnost skraćenog rada, četiri sata dnevno, kao i prekovremenog, piše Novi list.
Sukladno Zakonu o radu, zaposlenici dobivaju 35 posto veći iznos za rad nedjeljom, a 50 posto za rad blagdanima i prekovremeni rad. U planu su i stimulacije za najbolje radnike.
Na početku rada, za sve zaposlenike organizirana je sveobuhvatna edukacija, koja uključuje predavanja, simulacije i operativni trening, a sve je plaćeno kao redovan rad. Na račun Vodafonea omogućeno je i usavršavanje jezika koje provodi Škola stranih jezika na način da se prva dva tjedna svaki dan, po jedan sat, uči talijanski. Odlično znanje talijanskog, uz poznavanje rada na računalu, inače je osnovni i praktički jedini uvjet za zaposlenje.
Podrška korisnicima u Italiji
Osnovna namjena call centra je pružanje korisničke podrške klijentima Vodafonea u Italiji. Drugim riječima, djelatnici odgovaraju na upite korisnika i rješavaju njihove poteškoće, jednako kao djelatnici VIP-a ili HT-a za pretplatnike u Hrvatskoj.
Do ovolikog otvaranja radnih mjesta došlo je zato što je talijanski Vodafone odlučio izmjestiti svoj call centar iz Italije. Razloge za takav potez nije teško pretpostaviti, budući da su plaće za radnike u call centru u Italiji, iako vrlo skromne za tu zemlju, još uvijek veće nego u Hrvatskoj. Za puno radno vrijeme, temeljna plaća iznosi između 600 i 800 eura, dakle između 4.500 i 6.000 kuna.