Na okruglom stolu 'I u krizi se može uspješno poslovati – tvrtke koje bude nadu' u organizaciji Visoke novinarske škole predsjednici uprava hrvatskih privatnih tvrtki s nesvakidašnjim uspjehom na domaćem i stranom tržištu govorili su o ‘receptima’ za snalaženje u krizi, potezima koje su povukli da ju prevladaju te kako vide perspektivu ne samo svojih tvrtki već i hrvatskoga gospodarstva u cjelini.
Ivan Miloloža, čelni čovjek Munje, Bernarda Cecelja, vlasnica tvrtke kreveta i madraca Bernarda d.o.o., Alojzije Šestan – vlasnik Šestan-Buscha i maslinar Sandi Chiavalon, pokušali su dati odgovor što je to što njihove tvrtke čini uspješnima na domaćem i stranom tržištu.
„Bez rada se ne može napraviti ništa, on je sukus i osnova svega, ali istovremeno je potrebno pratiti i trendove i biti informiran da se rad ne bi pretvorio u Sizifov posao“, pojasnio je Ivan Miloloža i dodao kako je Munja pravi primjer kako u Hrvatskoj ne mora sve propasti privatizacijom. Također se nada da će prilike u zemlji Vladu primorati da izmjeni politiku poreza i nameta koji koče razvoj i rast poduzetnika umjesto da potiču proizvodnju.
Bernarda Cecelja smatra da se uspjeh može ostvariti samo proizvodnjom, oko čega su se svi sudionici složili, ali i da je najbitnije ulagati u nove tehnologije, ljude i znanja jer u protivnom nema napretka. „Samo se radom, znanjem i upornošću možete istaknuti, a uspjeh onda dolazi sam po sebi“, rekla je Cecelja.
Alojzije Šestan, vlasnik tvrtke Šestan-Busch koja je lider u kvaliteti proizvodnje borbenih kaciga koje izvozi u preko 40 zemalja svijeta, vlasnik je tri svjetski priznata patenta. Šestan je ukazao i na potrebu inteziviranja gospodarske diplomacije te smatra kako Hrvatska mora biti konkurentna kvalitetom svojih proizvoda, a ne megalomanskom proizvodnjom.
Sandi Chiavalon, mladi i uspješni poduzetnik iz Vodnjana, kaže da je otvaranje novih tržišta puno zahtjevnije i teže, ali dugoročno je isplativije.
„Naša mala vizija pretvorila se uz puno ljubavi i malu pomoć stručnjaka u uspješan biznis s prepoznatljivim proizvodom“ istaknuo je Chiavalon. Chiavalonovo ekstra djevičansko maslinovo ulje uvršteno je već tri godine u katalog 15 najboljih djevičanskih ulja na svijetu, a od ukupne proizvedene količine 60 posto proda na inozemnom tržištu.
Poduzetnici su se složili da je za hrvatske tvrtke bolje da imaju manju proizvodnju visoko kvalitetnih proizvoda, nego da proizvode na veliko proizvode srednje kvalitete.
'Mi smo u najvećoj krizi ulagali u nove tehnologije koje će nam omogućiti napredovanje u kvaliteti', kaže Bernarda Cecelja.
Dekan Visoke novinarske škole i predsjednik Hrvatskog društva lobista Mate Granić, istaknuo je kako je gospodarsko lobiranje jedan od ključnih uvjeta za napredak hrvatskog poduzetništva u svijetu.
Pokretanje Think Tank okruglih stolova želja je Visoke novinarske škole za prepoznavanjem pozitivnih trendova i nastojanja u hrvatskom društvu kao i prenošenjem znanja i iskustava uspješnih tvrtki kako studentima tako i široj javnosti. Prvi u seriji okruglih stolova moderirali su glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović i predavač na Visokoj novinarskoj školi Zlatko Herljević.