Prosječni Hrvat na Uskrs će potrošiti tek stotinjak kuna

Iako trgovci najavljuju akcije za Uskrs kako bi građane ponukali na veću potrošnju, brojni gospodarski pokazatelji govore kako će hrvatski građani ove godine biti itekako štedljivi.

25.3.2010.
17:12
VOYO logo

Iako sindikati još uvijek nisu izračunali koliko bi hrvatski građani mogli potrošiti kako bi "opremili" blagdanski stol za Uskrs 4. travnja, neki pokazatelji već govore kako će to biti puno skromnije nego ranijih godina.

Primjerice, nezaposlenih je drastično više: prošle je godine u veljači bilo 262.821 nezaposlenih, a ove godine Uskrs s radnom knjižicom u džepu dočekuje njih 317 tisuća. Povrh toga, oko 75 tisuća ljudi radi, ali plaću ne primaju, dok oni koji je i primaju od nje žive lošije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mirovine i plaće stagniraju ili padaju, ukidaju se materijalna prava, a svi su opterećeni kriznim porezom koji dodatno reže potrošnju. Sve su to pokazatelji da će se manje potrošiti za Uskrs, a prisutan je i oprez mnogih koji su svakodnevno u neizvjesnosti od gubitka radnog mjesta ili smanjenja plaće. Tu je i neugodna najava travanjskog poskupljenja struje", nabraja probleme šef NHS-a Krešimir Sever.

Prosječna plaća se u odnosu na isto vrijeme prošle godine smanjila za 50-ak kuna i iznosi 5258 kuna. Prema riječima gospodarskog savjetnika SSSH Domagoja Ferdebar, dok indeks plaća pada, cijene rastu, pa i standard pada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se, pak, tiče uskrsnica, Ana Knežević vjeruje kako će se isplatiti svugdje gdje postoji kolektivni ugovor.

"Lani je naša procjena blagdanske potrošnje za četveročlanu obitelj iznosila 515 kuna, vjerojatno će i ove godine biti tako ili malo manje", kazala je Knežević za Večernji list.

Letimičnom usporedbom lanjskih cijena uskrsne košarice SSSH s nekim ponudama ovih dana, uočili smo da su neki proizvodi jeftiniji. Primjerice, dimljena rolana šunka prošle je godine bila 70 kuna po kilogramu, a sada dođe upola manje. Isto je i sa sokom. Mnogi trgovci za sljedeći tjedan spremaju akcijske prodaje.

Prema podacima iz Mercatora uskrsna košarica ima između 30 i 35 posto veću vrijednost od prosječne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članak:

arti-201003170196006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo