Obavijest o upisu svakog rođenog djeteta u knjigu rođenih ili obavijest o svakom umrlom građaninu Ministarstvo uprave pošalje na čak 11 adresa državnih institucija, pa je država po pitanju razmjene i prikupljanja podataka o građanima ostala u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća.
Objedinjavanje podataka
Tako je sadašnju situaciju opisao Darko Parić, pomoćnik ministra uprave, uvjeren kako će se to promijeniti s projektom e-Građani kojem je Vlada dala podršku i odredila rokove za obveze koje moraju odraditi pojedine institucije.
Tako bi se preko jednog portala trebali objediniti podaci svih državnih institucija, a građani bi u prvoj fazi trebali imati uvid u svoje porezne kartice, imenike svoje djece, uplate doprinosa, a od sljedeće godine kad dobiju elektroničku osobnu kartu moći će elektroničkim putem zatražiti, ukoliko MUP bude spremna za to, i izradu novih dokumenta, piše Novi list.
Uštedjet će i građani
No, neće samo država uštedjeti novac na tome što će umjesto poštom među svojim institucijama razmjenjivati podatke elektroničkim putem, nego i građani.
Parić je otkrio da su u pripremi projekta e-Građani procijenili da upis djece u matične knjige roditelje svake godine košta više od pet milijuna kuna. Za prijavu oko 43 tisuće novorođene djece razne pristojbe koštaju 4,14 milijuna kuna, roditelji izgube na šalterima 158 tisuća sati i pri tome plate oko milijun kuna za parkiranje. Ubuduće bi to trebali raditi iz svog doma.
Na pitanje hoće li kroz projekt e-Građani jednog dana biti omogućeno i elektroničko glasovanje na izborima, Parić je kazao da sustav to tehnički omogućava, ali da je prije svega riječ o političkoj odluci.