Pravi problemi u trgovini tek slijede

1.3.2011.
11:59
VOYO logo

Dok na razvijenim tržištima pad prometa od šest posto nazivaju kataklizmičnom situacijom, u Hrvatskoj, gdje je taj pad u 2009. dosegnuo 15 posto, nitko ne reagira. Tvrdi to Slobodan Školnik, predsjednik Uprave tvrtke Fliba, koja posluje kroz trgovačke centre Emmezeta. Prema njegovim riječima, stupanj razvoja našeg sustava je takav da neki uspijevaju probleme outsourceati, odnosno prebaciti malo na dobavljače, malo na državu. No, ističe kako to dugoročno ne može biti rješenje.

"Promet u 2010. u ukupnoj maloprodaji ponovno je pao za oko 2 posto, odnosno još smo se udaljili od 2008. Prvi rezultati poslovanja za 2010. svjedoče o velikom padu profitabilnosti branše. Problemi tek slijede, neki će završiti u stečaju, drugi u preuzimanju ili će promijeniti formule poslovanja", kaže Školnik dodajući da će se repriza po pitanju prometa odigrati i u tekućoj godini, jer da bi rasla potrošnja prije svega treba porasti broj zaposlenih, a i plaće treba povisiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vlak za izlazak na vanjsko tržište je propušten

Prema njegovim riječima situacija se najviše zaoštrava u neprehrani i bit će sve teža. Koliko je stanje loše, navodi, vidi se i po slabljenju i nestajanju brojnih hrvatskih tvrtki. Ističe kako se stranci ne šire velikom brzinom, ali da temeljito osvajaju tržište.

"U nekoliko novootvorenih na prste jedne ruke moguće je izbrojiti domaće trgovce. Istisnuli su ih razne Zare, CA i Daichmani. Od domaćih će opstati oni koji izađu na vanjsko tržište, no bojim se da su taj vlak davno propustili", kazao je Školnik u intervjuu za Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje može li se dogoditi da netko od stranaca napusti Hrvatsku, Školnik je kazao kako je vjerojatnije da će stranci optimizirati svoje mreže, poput Bille i Kauflanda.

Vezani članci:

arti-201102280261006 arti-201101030170006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo