Povjerenje u banke značajno se urušilo

Iako je Vlada osigurala štedne uloge do 400.000 kn, a banke pokušavaju pridobiti klijente dizanjem kamata na štednju, povjerenje građana prema bankama sve se više urušava.

6.2.2012.
12:14
VOYO logo

Vrijeme velike stabilnosti banaka i bankarskog sustava je iza nas. Tako je povjerenje građana u banke do 2007. raslo, a potom se s početkom gospodarske krize u Hrvatskoj urušilo, pokazalo je istraživanje GfK. Udio građana koji nisu percipirali nikakav rizik za sigurnost štednje se smanjio, a istovremeno udio onih koji su taj rizik procjenjivali kao jako veliki se znatno povećao. Pozitivni pomaci, kad je riječ o povjerenju u banke, pojavili su se u drugom kvartalu prošle godine, no to je bilo kratkog vijeka, budući da se odmah potom sve opet značajno urušilo.

Trend je to vjerojatno koji odražava opće stanje u zemlji i financijske krize u eurozoni. Credo banka je bankrotirala, za neke se banke procjenjuje regularnost poslovanja, sve se češće čuju informacije o krizama u zemljama iz kojih dolaze banke – matice i o njihovim mogućim potezima u zemljama jugoistočne Europe. Razina povjerenja u HNB i guvernera je još uvijek visoka, no kad se pogleda 2010. godina to povjerenje je ipak palo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Je li poticaj banaka i Vlade dovoljan za povećanje štednje?

Kriza u eurozoni, naročito u zemljama iz kojih dolaze vlasnici banaka koje posluju u Hrvatskoj, dovela je do toga da se međunarodne bankarske grupacije dvojako procjenjuju: podjednaki je udio građana koji percipiraju međunarodne grupacije kao jamac, ali i kao izvor rizika za sigurnost banaka-kćeri u Hrvatskoj. Procjene sigurnosti i povjerenja preduvjet su poslovanja banaka.

S ciljem povećanja povjerenja u banke, Vlada je osigurala štedne uloge do 400.000 kn, a banke pokušavaju pridobiti klijente dizanjem kamata na štednju. No, pitanje je hoće li to biti dovoljan poticaj da hrvatski građani povećaju svoje štedne uloge u bankama ili će se možda okrenuti drugim oblicima štednje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo