Predsjednik Uprave Lidla Hrvatska Boris Lukšić u konačnici očekuje neto dobit 100 posto veću u odnosu na planiranu.
Lidl je tako od ulaska na hrvatsko tržište 2006. godine s 13 trgovina i 700 milijuna kuna prometa narastao na 86 trgovina i 1.700 zaposlenih, a ukupni je promet u tom razdoblju narastao šest puta.
Prosječna bruto plaća trgovaca u Lidlu trenutno je oko 6.200 kuna, piše Jutarnji list.
Prema ukupnim prihodima, Lidl je u 2013. godini bio treći maloprodajni lanac na hrvatskom tržištu, a s ovakvim rastom očito će biti vrlo tijesna borba za drugu poziciju u 2014., što su je dosad držale Plodine, koje su lani također narasle na 74 trgovine.
Nove trgovine
Premda predsjednik Uprave Lidla Hrvatska Boris Lukšić najavljuje i daljnji rast bez konkretnih brojki koliko trgovina planiraju otvoriti već u ovoj godini, u tom najvećem diskontnom lancu na hrvatskom tržištu interno, kako doznaje Jutarnji, planiraju dugoročni rast i do 120 trgovina.
Taj će daljnji rast ovisiti o ukupnom razvoju tržišta maloprodaje, oporavku kupovne moći i pronalasku dobrih lokacija za otvaranje novih dućana.
Boom na svjetskom tržištu
Lidl, zajedno s drugim njemačkim konkurentom, Aldijem, ove godine dramatično mijenja i odnose na britanskom tržištu.
Štoviše, analitičari i mediji daju im status jednog od najvećih remetitelja u britanskom gospodarstvu u 2014. godini, zahvaljujući tempu rasta i žestokom ratu cijena na koji su natjerali svoje veće konkurente u borbi da sačuvaju tržišne udjele.
Aldi i Lidl se, međutim, okreću američkom tržištu te uz najavljeno širenje neki analitičari očekuju sličnu disrupciju i tamošnjih tržišnih odnosa. Čak i veliki Wallmart mogao bi biti prisiljen na obranu, izjavio je za Financial TimesMike Paglia iz Kantara.
Lidl, naime, planira 2018. ući na američko tržište, gdje su već prisutna oba Aldija (dvije sestrinske kompanije osnivača Thea i Karla Albrechta, koji su među sobom podijelili europsko tržište).
Njemački diskontni lanac Lidl krenuo je u međunarodni projekt ulaganja u zaposlenike “Razvoj potencijala”, kojim će biti obuhvaćeno 10.000 voditelja trgovina u Europi. Među njima je i 86 voditelja hrvatskih trgovina, koji će proći individualnu procjenu postojećih znanja, sposobnosti i vještina te će im biti ponuđen individualni program stručnog osposobljavanja s ciljem razvoja kompetencija.