Hrvatski građani smatraju da su Podravka, Kraš, Vindija, Dukat, Konzum i Gavrilović najbolja kupnja – ona koja nudi najbolji omjer kvalitete i cijene, zaključak je istraživanja koje je provedeno pod nazivom "Best Buy Award", a proveli su ga GfK, konzultantska kuća PricewaterhouseCoopers i tvrtka Axios.
Cijelo istraživanje vrlo je složeno, sadrži 150 pitanja, no ključan je odgovor na pitanje: "Koji biste proizvod ili uslugu, ili kojeg biste proizvođača ili davatelja usluge u Hrvatskoj izdvojili kao onog koji pruža istovremeno vrhunsku kvalitetu, ali i povoljnu cijenu?".
Kako kažu sami organizatori istraživanja, rezultati su iznenađujući - Hrvati najboljom kupnjom smatraju na prvom mjestu Podravku, zatim Kraš, potom Vindiju, zatim još jedan podravkin brand - Vegetu, na petom mjestu plasirao se Konzum, na šestom Dukat te na sedmom - Gavrilović.
Aktualne političke afere oko Podravke očito nisu utjecale na omiljenost Podravkinih proizvoda.
Zanimljiva je činjenica da među najcjenjenijim brendovima u Hrvatskoj nema stranih kompanija, ali i to što se na popisu sedam najcjenjenijih brendova u Hrvatskoj nalaze isključivo prehrambene kompanije, uz jednu maloprodajnu, no i opet vezanu uz segment prehrane.
Anketari ocjenjuju kako to puno govori o percepciji "najbolje kupnje" hrvatskih građana, ali da i potvrđuje činjenicu da se mjesečna potrošačka košarica prosječnog Hrvata u velikoj mjeri sastoji od prehrambenih artikala, dok za druge stvari nema novaca.
Iznenađenja
Tvrtke koje su provele istraživanje kao zanimljivo ističu i da je primjerice u kategoriji svježih sireva na trećem mjestu završio "domaći sir, s tržnice", iako se u istraživanju tražilo da se navede točno određeni brend.
U automobilskom sektoru građani kao "best buy" navode Opel Corsu, no na trećem se mjestu iznenađujuće našao (pre)skupi Smart.
Hrvatski građani, zaključuje se iz istraživanja, ne razlikuju prirodnu izvorsku vodu od mineralne negazirane vode, kao ni mineralnu gaziranu vodu od izvorske gazirane vode, a siromaštvo u nekim područjima značajno utječe na poznavanje određenih proizvoda.
U podkategoriji desertnih vina (kasne, ledene berbe i dr.), u kategoriji vina ili primjerice hotela za odmor, građani nisu znali navesti niti jedno ime koje bi znatnije odskočilo i koje bi se moglo smatrati reprezentativnim odgovorom.
Ove dvije kategorije, koje su u nekim razvijenim zemljama uobičajen dio "standardne potrošačke košarice" za naše sugrađane očito su stvar luksuza, zaključili su istraživači.
Neki od rezultata
Koji biste proizvod ili uslugu kojeg proizvođača ili davatelja usluge u Hrvatskoj izdvojili kao onog koji pruža istovremeno vrhunsku kvalitetu, ali i povoljnu cijenu?
1. Podravka 16,5% 2. Kraš 11,2% 3. Vindija 10,5% 4. Vegeta 6,4% 5. Konzum 6,1% 6. Dukat 4,6% 7. Gavrilović 3,5% Bez Odgovora 10,5%
Gazirani sokovi 1. Coca Cola 42,6% 2. Fanta 4,5% 3. Cockta 4,0% 4. Vindija 2,5% Bez odgovora 43,6%
Riblje konzerve 1. Eva 18,2% 2. Rio Mare 10,1% 3. Mirna 4,5% 4. Konzum / K plus 4,4% 5. Adria 2,8% Bez odgovora 40,3%
Crno Vino 1. Vranac 5,1% 2. Plavac 4,7% 3. Merlot 3,4% 4. Babić 3,0% 5. Kutjevo 2,6% Bez odgovora 52,9%
Zdravstveno osiguranje 1. HZZO 37,0% 2. Croatia osiguranje 7,5% 3. Allianz 1,9% 3. Sunce 1,9% Bez odgovora 45,1%
Mali gradski automobil 1. Opel Corsa 8,0% 2. Peugeot 6,9% 3. Smart 5,5% 4. Renault Clio 4,1% Bez odgovora 28,7%
Cilj istraživanja, navode njegovi organizatori, je bio da se dobije uvid u percepciju stanovnika Hrvatske o robnim markama proizvoda i usluga te proizvođača za koje se smatra da daju najbolji omjer kvalitete i cijene (tzv. best buy), ali i da se hrvatske kupce educira o tome što je to zapravo prava "najbolja kupnja". Naime, u Hrvatskoj kao i u mnogim tranzicijskim zemljama, najboljom kupnjom se još uvijek smatra ili ono najjeftinije ili ono najskuplje.
Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios koja stoji iza projekta i istraživanja "Best Buy Award", kazala je kako zbog recesije kupci dobro razmišljaju što će i da li će uopće nešto kupiti, no prilikom kupnje ipak ne žele odustati od kvalitete. "U takvim razmišljanjima iznimno je važan taj omjer između cijene i kvalitete koja u zrelim potrošačkim društvima predstavlja najbolju kupnju odnosno best buy", zaključila je.
Prethodni članak:
arti-201002230435006