Plodine i Lidl pušu za vratom Konzumu

Konzum i dalje čvrsto drži tron domaće maloprodaje, no njegov tržišni udio polako se topi.

27.9.2012.
9:16
VOYO logo

Izgraditi unutar vlastita portfelja najveći prodajni objekt u neposrednom susjedstvu izravnoga konkurenta hrabar je ili nepromišljen poslovni potez? Vlasnik riječkih Plodina Mile Ćurković, naime, u zagrebačkom naselju Zapruđe u prvom tjednu prosinca otvara svoj 71. hipermarket površine 9.500 četvornih metara, koji se gotovo naslanja na ulaz u Getro, prodajni objekt također velikog formata koji posluje unutar trgovačkog lanca Mercator.

Ćurković kaže da nova investicija apsolutno nije nepromišljen potez niti na nju, dodaje, gleda kao na hrabru odluku. Lokaciju su, otkriva, "obrađivali" dvije godine, i to je jedna između tek nekoliko top-pozicija na ukupnom prostoru metropole, kojoj gravitira više od 100.000 kupaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Getrou ne vidi konkurenta jer je primarni fokus tog trgovca na veleprodaji, pojašnjava, a za nedaleko smješteni hipermarket Konzuma smatra da se "nalazi na inferiornoj lokaciji."

Plodinama prihodi rasli 12 posto

Plodine su lani u osnovnom, maloprodajnom biznisu ostvarile rast prihoda od 12 posto, bolji rezultat unutar ukupne konkurencije imao je samo Lidl (36 posto), što je, prema analizi koju redovito provodi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, upravo ta dva trgovca između 55 maloprodavača, čije poslovanje Agencija prati, na rang-ljestvici za 2011. poguralo na drugu, odnosno treću poziciju iza lidera Konzuma, piše Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema ocjeni Agencije upravo ta dva trgovca, pogotovo Lidl s obzirom na vlasničku vezu s Kauflandom, imaju potencijal biti najveći suparnici Konzumu u podjeli tržišnog udjela.

Rastu i regionalni trgovci

Tržište maloprodaje, odnosno ukupan prihod ostvaren kod 55 najvećih trgovaca, unatoč nastavku recesije, prošle je godine rastao za 5,3 posto, na 30,5 milijuna kuna. Koncentracija se u kontinuitetu nastavlja, pa deset najvećih trgovaca prisvaja čak 23,7 milijardi od lanjskoga prihoda, što je više 5,8 posto nego u 2010. Na godišnjoj razini rastao je i njihov zajednički tržišni udio sa 77,3 na 78 posto.

Iako Konzum i dalje vrlo čvrsto drži tron domaće maloprodaje, njegov tržišni udio polako se topi, otkriva analiza. Ukupno mu pripada nešto manje od 30 posto tržišta, prvi je trgovac u Zagrebu i u još 11 županija. Međutim, Konzumu udio pada i po županijama i na ukupnoj nacionalnoj razini, i to ne samo zbog Plodina i Lidla, nego i zbog jačanja pojedinih regionalnih trgovaca, a među njima u Agenciji posebno izdvajaju Biljemerkant, Brodokomerc Novu, Loniu, Metss i Boso.

Prošla godina svim trgovcima ipak nije bila dobra. Među gubitnike, kako stoji u analizi Agencije, ušli su Mercator, kojemu su prihodi pali za 10 posto, te križevački KTC, koji je omiški Studenac izgurao sa začelja rang-ljestvice deset najvećih hrvatskih trgovačkih lanaca za 2011. godinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo