Možda vam se čini suludo, no činjenica je da sve više trgovina na svijetu koristi sve moguće metode kako bi što bolje ''upoznale'' svoje posjetitelje – od toga koliko je njih prošlo kroz vrata, koliko njih se ponovno vratilo, tko je što kupio, koliko je dugo netko gledao proizvod koji je kupio i slične stvari.
Sve to detaljno bilježe kamere, nakon čega se radi analiza, te se trgovina podređuje stvarnim potrebama kupca. Jedna od najnovijih metoda jest praćenje kupca putem Wi-Fi signala na smartphoneima.
Vlasnici smatraju da ne krše privatnost, kupci uzrujani
Iako su vlasnici mišljenja da na taj način ne krše privatnost ljudi, kupci su prilično uzrujani i ljuti na ovaj novi trend.
''Online trgovine nalaze se u velikoj prednosti u odnosu na fizičke čiji vlasnici ne mogu znati jesu li potencijalni kupci otišli zbog visokih cijena ili su ušli u trgovinu samo da bi se ugrijali'', objašnjava Guido Jouret, iz tvrtke koja proizvodi jednu od tehnologija za praćenje posjetitelja, za New York Times.
Koliko je uvriježena metoda praćenja kupaca dovoljno govori i činjenica da jedna tvrtka prodaje specijalni softver koji analizira izraze lica, razinu sreće i reakcije ljudi dok stoje na blagajnama. No, to nije sve! U ponudi je i softver koji na temelju prikupljenih informacija, poput spola, starosti i izraza lica, posjetiteljima prikazuje potpuno personalizirane poruke.
"Ako ste ljuti muškarac u 30-ima, a petak je navečer, softver će vam ponuditi bocu viskija", objasnila je Ekaterina Savchenko iz spomenute tvrtke.
Bez obzira smatrate li da je novi trend prešao granicu dobrog ukusa, činjenica je da je on kao takav već zaživio i teško da ćete ga se moći riješiti. Sjetite se toga kada idući put budete bezbrižno šetali među policama omiljene trgovine...