Ipak, oglašavanje je često na zlu glasu, a posebno se danas, u vrijeme krize, doživljava kao suvišan trošak. Jer, naravno, dobrom proizvodu reklama ne treba. Ili…?
Daj obuci levisice...
Možemo se složiti da je Levi's jeans dobar i kvalitetan proizvod. Traperice koje ste jednostavno morali imati bile su poznate i po svojim reklamnim kampanjama.
Koja je zadnja Levi's reklama koje se sjećate? A kad ste zadnji put kupili levisice? I tako Levi's kod nas ustupa primat brendovima kao što je Diesel, čija priča bolje odražava duh vremena.
Zašto se Coca-Cola još uvijek reklamira?
Svi je znaju, omiljena je i svugdje dostupna. No, iako će potrošači reći da je vole zbog okusa, oni ne kupuju tek smeđu, slatku, gaziranu tekućinu, već asocijacije, misli i emocije koje u njima evocira. Dokaz? Mnogi ljubitelji Coca-Cole na slijepim su testovima birali Pepsi. Pritom im se u mozgu aktivirao dio zadužen za okus. Kad su znali što piju, pobjeđivala je Coca-Cola, ali se aktivirao dio mozga zadužen za stavove! Oglašavanjem se tako uspijeva stvoriti brend čija je percepcija u svijesti ljudi snažnija od samog okusa.
Pola novaca kroz prozor?
"Pola novaca koje dajem na reklamu bacam kroz prozor. Problem je što ne znam koju polovicu", rekao je Henry Ford. No, poznat je i po izjavi da možete dobiti auto bilo koje boje pod uvjetom da je crna. Danas znamo da je bačen svaki novčić koji ne pridonosi jačanju brenda i zadovoljstvu kupaca. To je prepoznao i Charles Revlon: "U tvornici proizvodimo kozmetiku. U trgovini prodajemo nadu."
Da su trgovina i komunikacije neraskidivo povezani, vidjelo se već kad je prvi Sumeranin na svojoj glinenoj pločici napisao "Duguješ mi kravu." Da oglašavanje donosi zaradu, znaju i naše cimer fraj bakice. Danas bi računica svakome trebala biti jasna: manje ulaganja u marketing i oglašavanje = slabiji brend = slabija prodaja = slabija zarada. Razmislite.
Autor teksta HURA: Martina Pavić, kreativni direktor agencije Grey Zagreb Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unapređujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 31 članicu i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.