Jedan od najvećih maloprodajnih trgovačkih lanaca Aldi počeo je s radom 1946. godine, kada su braća Karl i Theo Albrecht preuzeli majčinu trgovinu u gradu Essenu.
Razišli se zbog prodaje cigareta
Do 1950. godine imali su 13 trgovina u regiji, a do 1960. godine su brojali već 300 trgovina. Filozofija posla je na početku bila da odbiju tada maksimalni popust od 3% prije stavljanja artikla u prodaju. Naime, u to doba su trgovine kupcima davale markice za popust, koje bi potom oni slali natrag da dobiju povrat novca. Također, s polica su agresivno maknuli sve ono što se nije prodavalo, a smanjili su troškove odbijanjem reklamiranja i micanjem svježih proizvoda. No, 1960. su braća podijelila uspješni biznis i to zato jer su se posvađali oko prodaje cigareta, piše Telegraph.co.uk. Tako se Aldi podijelio na Aldi Nord koji je pripao Theu, te Aldi Sud koji je pripao Karlu Albrechtu.
Ime kompanije je nastalo tek 1962. godine, od riječi Albrecht-Diskount. Aldi Nord i Aldi Sud su legalno postali razdvojeni tek 1966. godine, a osim Njemačke, podijelili su i regije u Europi. Aldi Nord radi u Poljskoj, Danskoj, Francuskoj, Belgiji, Luksemburgu, Nizozemskoj, Španjolskoj, Portugalu, dok Aldi Sud vodi trgovine otvorene u Irskoj, Velikoj Britaniji, Mađarskoj, Švicarskoj, Australiji te Austriji i Sloveniji (gdje radi pod imenom Hofer).
Za otetog Thea 1971. godine platili 3 milijuna dolara
O obitelji Albrecht se pak ne zna puno, jer su od uspjeha tvrtke (p)ostali jako zatvoreni. Godine 1971. godine je mlađi od braće, Theo, otet i držan 17 dana, a za njegovu je otkupninu plaćeno 3 milijuna dolara. Nakon toga je izbjegavao javnost, davanje intervjua i fotografiranje, samo je poslije trošak otkupnine pokušao sudski provesti kao neoporezivi trošak poslovanja. Sud je odbio zahtjev, piše Spiegel. Theo je umro 2010. godine, a na posljednje ga je počivalište ispratilo tek 30 najbližih članova obitelji.
Jedina izjava koju je dao Karl Albrecht glasi: "Naša je reklama jeftina cijena". Kazao je to 1953. godine, a to je ostala jedina javna izjava koju je dao u povijesti kompanije, tvrdi Spiegel. Obično bi u kompaniji na zahtjeve za intervjuima odgovorili da osnivači nemaju što reći, te da se koncentriraju na posao. Štoviše, otvorenu komunikaciju s javnošću braća su smatrala greškom ili barem traćenjem vremena, napisao je ugledni njemački magazin, objašnjavajući kako su svi koji su davali informacije o obitelji uvijek bili zaštićeni anonimnošću.
Entuzijazam, perfekcionizam i apsolutna štedljivost - to je navodno tajna uspjeha braće Albrecht. Koliko su štedljivi, pokazuje i činjenica da artikle izlažu na jednostavnim žičanim policama ili čak na podu, na zaštitnoj foliji. Svaki kvadratni metar prostora mora biti maksimalno iskorišten.
Danas, Aldi je prisutan širom Europe i godišnje ima 75 milijardi eura prometa,a ima i 1.200 trgovina u SAD-u.