"Novi je potrošač racionalan, nepovjerljiv i štedi na hrani i piću. Na njegove odluke o kupnji najviše utječu niska cijena i akcija, tako da se trgovačkim robnim markama, koje se sada već zovu retail brandovi – i u RH čine 16 posto vrijednosnog udjela u maloprodaji – daje sve veće značenje, pa i kompanije u njega sve više ulažu i puno se na njega oslanjaju", kazao je izvršni potpredsjednik za maloprodaju Agrokora Ante Todorić na panelu Potrošačkih 360 i trendovi u maloprodaji u sklopu EBRD-ove i Infoarenine konferencije Food, Drinks & Retail 2010.
Todorić je naveo kako hrana i piće u osobnoj potrošnji građana sudjeluju s čak 32,1 posto. Kod naših susjeda u Srbiji taj postotak iznosi 46 posto, a u Njemačkoj 9,7 posto, dok je prosjek u EU 13,1 posto, piše Večernji list.
Europski indeks povjerenja potrošača je 78, dok u Hrvatskoj iznosi 48, što našu zemlju stavlja na začelje tablice po kojoj su kupci oprezniji i sve više promišljaju o kupnji. Da su Hrvati štedljiviji dokazuje i istraživanje kako mjesečno idu u četiri, dok su prije krize išli u dva različita trgovačka lanca. Domaći kupci posežu za velikim, ekonomičnijim pakiranjima, te za akcijama u jeftinijim trgovačkim lancima, tako da RH čeka daljnji razvoj diskontnih formata prema tržišnom udjelu od 20 posto, kao i u EU, piše Večernjak.
Prema riječima šefa Spara Croatia Helmuta Fenzla, u RH je trenutačno 90 posto preostalog tržišta na koje se mogu orijentirati i dovoljno su jaki da konkurenciju Lidla uopće nisu osjetili. No, u hrvatskoj maloprodaji, gdje je velika konkurencija sedam velikih retailera, neizbježna je daljnja koncentracija i okrupnjavanje preuzimanjima, a vjerojatno i kapitalna povezivanja. Pritom će, slažu se i drugi vodeći trgovci regije, opstati samo oni koji se budu prilagodili zahtjevnim i dinamičnim tržišnim kretanjima.
Prethodni članci:
arti-201010240223006 arti-201010260109006 arti-201007310293006 arti-201010120326006