"To vec i vrapci na krovu pjevaju. Preskupa drzava, prevelike administrativne barijere, preglomazna administracija, nedonosenje odluka. Istina je da smo na pocetku puno lakse rjesavali probleme nego danas", govori Dubravko Hoic, direktor hrvatske podruznice tekstilnog brenda Calzedonia koja nakon 15-ak godina danas zaposljava gotovo tri tisuce ljudi.
Cetiri nove tvornice otvaraju u Srbiji
Svjesni da bez ulaganja nema razvoja, uz postojeci veliki logisticki centar u Varazdinu, planiraju cak cetiri nove tvornice, ali u susjednoj Srbiji. Razlog, nizi troskovi poslovanja, a time vece mogucnosti reinvestiranja, uz povoljniju ulagacku klimu. Za njih krize kao da nema. Hoic u sali kaze kriza je samo za one koji u nju vjeruju.
"Nije da nema krize, ali ona se uvijek mora gledati kao izazov, a ne kao prepreka. Kako u privatnom, tako i u poslovnom zivotu. Grupa Calzedonia je uvijek razvoj trzista i novih proizvoda gledala kao izazov. I usprkos 'krizi' mi i dalje imamo pristojan rast, sirimo se na nova trzista, investiramo dalje i zaposljavamo nove ljude. Mislim da je to odgovor na krizu".
Ne zna se sto je hrvatski proizvod
Hrvatska jos nije strateski odredila koji je to njen brand, sto moze ponuditi globalnom trzistu, kaze Filip Filipec, direktor zagrebacke Tehnike koja je osim u regiji prisutna u Alziru.
"Nekad ste znali sto je americka roba, danas znate sto je kineska roba, sto je njemacki auto. Tu Gospodarska komora pokusava, ali nismo do kraja izgradili sto je to hrvatski proizvod. To moramo svi zajedno raditi, mora drzava. Ali sto je nas problem? Nije u redu da biznis ide samo u jednu ulicu, da mi samo uvozimo, a da ne izvozimo", rekao je Filipec.
Nedostatak jasne strategije Filipec pripisuje djelom trazenjima nakon raspada bivse drzave, ali i vanjskoj politici. Ako ikad, sada je, kaze, vrijeme za gospodarsku diplomaciju.
"Budimo otvoreni. Ja tu zamjeram i vanjskoj politici. Znate li s kim mi imamo dobre politicke odnose? Jesu to Arapi? Ne znate je li to Europska unija, prekomorske zemlje, je li to regija. Ne mozete tako, vi ne idete svakom susjedu u kucu", slikovito poentira Filipec.
Previse trce za potencijalnim investitorima
Na tragu opreznog optimizma iz Vlade nakon obecavajucih pokazatelja za prvi ovogodisnji kvartal, Hoic u slicnom tonu udjeljuje i jedan savjet.
"Da malo manje trce za buducim investitorima, jer oni su nepoznanica, a da malo vise vremena i paznje posvete postojecima, inozemnima i domacima. Jer ako oni ostanu, dolazit ce i drugi, a ako ne, onda nitko drugi ne bude dosao", zakljucio je Hoic.