Mladenke su i dalje u Lijepoj našoj spremne za svoju vjenčanu haljinu izdvojiti pravo bogatstvo. Stoga je njihova izrada i dalje unosan biznis koji kriza nije nagrizla. S tim se slažu brojni modni dizajneri, ali i njihove kolege koje se tek guraju na tom tržištu.
Dizajner Ivica Skoko, primjerice za jednu svoju vjenčanicu, ovisno o materijalima i dizajnu traži od 7500 kuna pa naviše, piše Poslovni dnevnik. Ove godine svojim klijenticama nudi unosnu bridal kolekciju, no ističe kako mu novac nije glavni motiv za rad. Ipak, modni stručnjak i stilist Ivan Friščić tvrdi da je zarada koju donosi bridal itekako bitan čimbenik kod domaćih dizajnera. "Vjenčanica je odjevni predmet za koji je većina žena spremna izdvojiti izdašne iznose, tako da je novac sigurno jedan od motiva", rekao je Friščić i dodao kako je dodatni motiv i loša ponuda vjenčanica u salonima kao i visoke cijene najma.
Nema potrebe za sniženjima, sve se rasproda
Da Hrvatice baš i ne mare za cijenu potvrđuje i navala na luksuzne izraelske vjenčanice Berta Bridal. Vlasnice dućana koje ih nude navode kako mladenke za njihov najam trebaju izdvojiti od 15 tisuća kuna na više, a za kupnju i do paprenih 75 tisuća kuna.
Da prostora na tržištu ima, a da je posao unosan prepoznao je i mladi dizajner Ivan Alduk koji ne pokrenuo svoju prvu kolekciju haljina za najvažniji dan u životu jedne djevojke. Alduk tvrdi kako u tom poslu nema potrebe za sezonskim popustima jer mu se cijela kolekcija rasproda. Za njegovu kreaciju izdvaja se, pak, od sedam do devet tisuća kuna.
"Recesija je definitivno utjecala na naše poslovanje, prije svega u smislu da je skoro potpuno izbacila iz ponude eNVy rooma maturalnu haljinu. Budžeti za maturalnu večer su kroz par godina pali za 50 posto", komentira za Poslovni dnevnik, pak, dizajner Vjeko Franetović. Cijene eNVy room vjenčanica kreću se od šest do 10 tisuća kuna, a kako sami kažu, nije tajna da su vjenčanice doista unosan posao.