Preko četiri od deset potrošača u Njemačkoj, Nizozemskoj i Austriji nastoji kupiti hranu i piće po najnižoj mogućoj cijeni. Suprotno, ispitanici u Rusiji i Italiji najviše režu troškove za odjeću i obuću (49 odnosno 43 posto).
Smanjenje troškova prehrane izvan kuće (restorani i slično) također su oblik limitiranja dnevnih troškova, posebno u Njemačkoj (48 posto), Francuskoj (45 posto), Austriji (41 posto) i Italiji (42 posto), pokazuje istraživanje koje je u devet zemalja proveo GfK.
Potrošači u Rusiji i Njemačkoj pokušavaju odgoditi 45 odnosno 42 posto velike kupovine, kao što je primjerice kupnja automobila, stroja za pranje rublja i slično.
Francuzi i Nijemci režu i svoje dnevne troškove vezane uz izlazak u kafiće na piće ili kavu. Slično se štedi i na troškovima za izlazak u kazalište ili kino - posebno Francuzi i Nijemci. Biranje jeftinijeg aranžmana za odlazak na odmor također je uobičajeni oblik štednje za jednog od tri potrošača u Njemačkoj, Austriji, Francuskoj, Nizozemskoj i V. Britaniji.
Nešto preko 38 posto Britanaca i 27 posto Nizozemaca odgovara da štede zahvaljujući nižim troškovima za grijanje i hlađenje. Kupovanje najjeftinijih putnih karata za željeznicu i avion karakteristično je za jednu od pet ispitanih osoba u V. Britaniji, Njemačkoj i Austriji.
Dok potrošači u Njemačkoj, V. Britaniji, Francuskoj i Austriji nastoje svakodnevno štedjeti na raznim područjima ima i ispitanika koji ne brinu toliko o štednji kao na primjer u Španjolskoj i Poljskoj. U te dvije zemlje jedan od tri ispitanika iskazuje da nije ništa štedio niti je smanjio svoj kućni budžet u proteklom razdoblju nakon izbijanja krize.
Žene štedljivije od muškaraca
Žene su u Europi više orijentirane na štednju: one posebno najjeftinije kupuju hranu i pića (42 posto prema 34 prema), troše manje na odjeći i obuću (42 posto nasuprot 36 posto) i rjeđe kupuju novine i časopise (24 posto prema 18posto).
Na hrani i piću posebno štede žene predstavnice srednje klase, njih čak 48 posto. One također ograničavaju svoju potrošnju za odjeću i obuću (47 posto), izlaske u kafiće (43 posto), restorane (46 posto) i kino (46 posto).
Prethodni članak:
arti-201002080225006