Povećanje broja digitalnih usluga građanima u sustavu e-Građani, razvoj digitalnih usluga tvrtkama u sustavu e-Poslovanje, smanjenje poštanskih troškova unutar državnih tijela uvođenjem sustava e-Pošta, modernizacija državne uprave koja podrazumijeva smanjenje njene fragmentiranosti, a možda dovođenje i do smanjenja broja gradova i općina te uvođenja asimetričnog modela decentralizacije, teme su na kojima se radi u Ministarstvu uprave, piše Novi list u kojem su o tome razgovarali s ministricom Dubravkom Jurlinom Alibegović.
Prema njenim riječima, sustav digitalnih usluga bit će obuhvaćen strategijom e-Hrvatska 2020 u kojem će se nalaziti i akcijski plan s konkretnim datumima do kada bi trebao u praksi zaživjeti svaki korak koji se radi. Dodaje da će, primjerice u sklopu sustava e-Građani roditelji moći pristupiti dokumentima za djecu pa tako neće svaki put morati nanovo vaditi dokumente, primjerice, za upis u vrtić ili školu.
Sustav "pišem ti pismo" koštao 234 milijuna kuna!
Jurlina Alibegović navodi da neće novim e- sustavom uštedjeti samo građani, nego će primjerice, u sklopu e-pošte uštedjeti i državna uprava koja je na poštu, papir, tonere i drugo samo lani potrošila 234 milijuna kuna.
Kad je riječ o uštedama na automobilima, računima za mobilne telefone i sličnom, ministrica kaže kako će na svako rezanje svoje mišljenje još iznijeti i pojedini resori na koej se to rezanje odnosi. Nakon toga, prijedlog će biti poslan u Sabor. Na primjer da bi možda zamjenici ministra vanjskih poslova 300 kuna za telefon moglo biti premalo, Jurlina Alibegović je rekl ada postoje i fiksni telefoni, a da je ona osobno do 23. ožujka potrošila svega 143 kune na mobitel, a da zaista puno razgovara.
Plan rezanja broja agencija na Vladi 15. travnja
Kad je riječ o smanjenju broja agencija zbog preklapanja poslova, ministrica je podsjetila da je prošla Vlada namjeravala smanjiti broj za devet agencija, a ugasila je svega njih dvije. Ona se sada nalazi na čelu Povjerenstva koje rješava i to pitanje. "Povjerenstvo je napravilo prijedlog akcijskog plana, rade se dopune. Taj plan trebamo uputit Vladi i ona bi ga trebala usvojiti do 15. travnja. Druga zadaća je iznaći sustavno rješenje na kojem će se temeljiti buduća organizacija poslova u sustavu državne uprave. Zadatak je i racionalizacija područnih jedinica središnjih tijela državne uprave. Sada se sustav temelji na organizacijama, institucijama, a cilj je sustav temeljiti na upravnim poslovima i funkcijama koje će se dodjeljivati pojedinoj razini javne vlasti", kazala je Jurlina Alibegović dodajući kako slijedi i fiskalna i funkcionalna decentralizacija koja će donijeti novine u lokalnu upravu. S ti,, tvrdi, postoji mogućnost i da neke jedinice lokalne uprave dobiju i više novca iz državnog proračuna.
Smanjenje broja gradova i općina
Ministrica se osvrnula i na način eventualnog ukidanja određenih gradova i općina. "Kad se razgovara o kriterijima za funkcioniranje lokalne samouprave, važni kriteriji su i oni koji su »opravdanje« za status grada. To su kriteriji kod kojih su u prvom planu korisnici javnih usluga na tom području. Oni koriste usluge obrazovanja, kulture, znanosti, koriste lokalne ceste i tako dalje. Postoje lokalne sredine koje su rijetko naseljene, ali i te zajednice moraju imati školu, vrtić, kulturnu ustanovu, primarnu zdravstvenu zaštitu. Postoje središta koja su gusto naseljena. Za obje vrste sredina treba uzeti u obzir i druge kriterije, stupanj razvijenosti, broj aktivnih poduzeća, i drugo. Riječ je o složenim indikatorima koji će pomoći u dobivanju odgovora je li potrebno, u kojoj mjeri i na kojim područjima trebaju postojati općine i gradovi", kazala je.
Plaća treba ovisiti o obavljenom radu
Govoreći o sustavu plaća u državnoj upravi, Jurlina Alibegović je rekla kako smatra da zaposleni u javnoj upravi trebaju biti motivirani za svoj posao.
"Sadašnji sustav je takav da svi zaposleni imaju istu plaću, ne prate se rezultati rada. Postoji formalno godišnje ocjenjivanje zaposlenika bez utjecaja na plaću. To je ono što zovemo 'sve pet'. Uglavnom su takve ocjene. Malo je onih koji imaju četvorku. Potrebno je sva dobra rješenja koja postoje u poslovnom svijetu prenijeti u javni sektor, uz adekvatno modeliranje prema specifičnostima posla u javnoj upravi. Povjerenstvo treba napraviti tipska radna mjesta, njihove opise, opise znanja, kvalifikacija, vještina potrebnih za obavljanje poslova na tipskim radnim mjestima. Nakon što se usvoji državni proračun, svako bi ministarstvo trebalo donijeti godišnji plan rada. Godišnji plan rada dijelio bi se na godišnji plan rada svakog zaposlenika. Definirali bi se i pratili pokazatelji rezultata za praćenje ostvarivanja tog plana rada. Pratilo bi se jesu li ti pokazatelji ostvareni 100 posto, 80 posto ili 120 posto. Na temelju toga se može zaposlenika nagraditi ili sankcionirati. To je osnovna ideja", zaključila je.