Posebno će to biti teško za tvrtke iz HŽ-a: Putnički prijevoz i HŽ Cargo, te za Croatia Airlines, kojima je novac iz državnog proračuna, makar bio namijenjen investicijama i subvencijama pojedinih neisplativih linija, pomagao da uopće isplate plaće, piše Novi list.
Zakon o transparentnosti tokova javnih sredstva, o kojem će Sabor uskoro raspravljati i koji bi na snagu trebao stupiti 1. srpnja, propisuje, kako to nalaže i direktiva EU-a, da tvrtke koje obavljaju poslove od općeg dobra i dobivaju novac iz državnog proračuna, potrošnju tog novca vode na posebnom računu.
'Nisu brinuli što će biti u budućnosti'
To praktički znači da će se novac koji je država namijenila obnovi željezničke infrastrukture ili nabavi opreme moći koristiti isključivo za to i da će svaka kuna morati provesti kroz poseban račun.
Među prijevozničkim tvrtkama problema s isplatom plaća ne bi trebala imati jedino Jadrolinija, tvrde naši sugovornici iz Vlade, ali će i tamo, poručuju, morati doći do promjena jer će kad-tad na linijskom prijevozu dobiti konkurenciju iz inozemstva.
"To znači da bi se moglo dogoditi da nekima od njih već u ovoj godini nedostaje novca za jednu ili dvije plaće, pogotovo kad su u pitanju HŽ-ov Putnički prijevoz i Cargo. U takvoj su se situaciji našli jer se posljednjih desetak godina kad su dobivali i po dvije milijarde kuna iz proračuna nisu brinuli što će biti u budućnosti. Novac se trošio nenamjenski, nikad u pitanje nije došla isplata plaća da bi to upravu natjeralo da nastoji poslovati učinkovito. Od 1. srpnja vrijedit će druga pravila" poručuje sugovornik iz Vlade za Novi list.