"Mi smo ovaj dio krize dobro 'probavili'. Nismo osjetili ni napredak ni pad. Glavni su nam kupci Podravka i Belupo, koji su bili u teškoj situaciji i to se odrazilo na njihovo poslovanje, no budući da radimo za brendove, poput Vegete, naše je poslovanje ostalo na razini prethodnih godina", kaže Vladislav Hajduk, direktor tvrtke Hajduk plastična ambalaža iz Novog Marofa koja zapošljava 15 ljudi. Ističe, ipak, kako im premalo novca ostaje za kvalitetan razvoj.
"Budući da se bavimo i proizvodnjom ambalaže za medicinu, morali bismo svake godine pratiti trendove, poput nabave najsuvremenijih strojeva, tako da tu malo kaskamo. Nismo, međutim, nikoga otpustili, niti ne mislimo. Namjeravamo se i preseliti u nove prostore. Radimo i na novim programima za Podravku, za njihov glavni brend Vegetu, pa očekujemo da bi nam to moglo donijeti bolje dane.
Najveći je problem ipak nelikvidnost, jer tu svoju teško stečenu dobit moramo dati drugima za kamate, otkupe i slično. Inače smo stabilna tvrtka i sve godine poslujemo s dobiti", ističe V. Hajduk.
Među onima kojima se nisu prepustili recesiji je i OPG Jakopović iz Pake koje se bavi uzgojem i preradom matičnjaka.
"Ovo vrijeme koristimo za širenje tržišta i dogovaranje novih poslova. Osmislili smo nove proizvode, poradili smo na našem laboratoriju, na novim recepturama, katalogu... Okrenuli smo se specijaliziranim sajmovima gdje se mogu dogovoriti novi poslovi, a ove bi godine možda počeli i izvoziti", kaže Snježana Mikulčić Jakopović. Kako bi se upoznali s mogućnostima izlaska iz krize, Grad Novi Marof za svoje je gospodarstvenike organizirao Dan poduzetnika.
"Poduzetnike želimo privući poslovnim zonama. Cijene ćemo prilagoditi tržištu te ih čak i sniziti. Poduzetnike inače oslobađamo od komunalnog doprinosa i naknade", rekao je gradonačelnik Darko Hrenić.
Vezani članci:
arti-201011220858006 arti-201102020254006