Matko Crnec, nezadovoljan poslom koji je radio, i Luka Teuber, student koji je želio biti financijski neovisan od roditelja, potkraj 2009. otvorili su u Zagrebu tvrtku za uslužnu djelatnost preuzimanja, pranja, glačanja i dostave rublja. Dotadašnje praonice rublja obavljale su usluge samo za hotele i bolnice, pa je njihova tvrtka usluge ponudila i građanstvu, što se pokazalo dobrom poslovnom idejom.
Prvi dan sedam klijenata
Novac za ulaganje Teuberu je posudio obiteljski prijatelj, broker iz Švicarske, kojim je uredio poslovni prostor od 50 četvornih metara, kupio je tri perilice i tri sušilice rublja te poluprofesionalno glačalo.
Posao su oglasili lecima i već prvog dana imali sedam narudžbi: najprije je vlasnik piterije donio zavjese, zatim studentica punu torbu odjeće pa Hrvatski savez hokeja na ledu dresove… Prva dva mjeseca jedini zaposlenici bili su Crnec i Teuber i radili su danonoćno, a danas njihova tvrtka osim njih ima troje zaposlenih te posluje u prostoru od 120 četvornih metara, piše Liderpress.
"Razmišljali smo dulje o toj djelatnosti jer nam se učinila zanimljivom, no nismo imali dovoljno novca za pokretanje posla. Razgovarali smo s obiteljskim prijateljem o našoj poduzetničkoj želji i njemu se ideja učinila dobrom pa je uložio u naš posao. Odlučili smo se za tu vrstu uslužne djelatnosti jer u to vrijeme nije bilo kompletne usluge koja bi je osim pranja i glačanja rublja uključivala preuzimanje i dostavu. Htjeli smo pokrenuti nešto novo i zanimljivo, što se u Zagrebu nije nudilo, pa nam se praonica rublja učinila najboljom mogućnošću", objašnjava Teuber.
Rublje svakog klijenta pere se zasebno
Vrlo brzo nakon otvorenja tvrtke ideja mladih Zagrepčana se pokazala isplativom, jer se broj klijenata stalno povećava, a prihod iz godine u godinu raste 10-ak posto. Imaju čak 70 posto klijenata građana, a ostatak usluga pruža gospodarskom sektoru.
Preuzimanje, pranje, glačanje i dostava rublja mogu naručiti i online. Rublje svakog klijenta pere se zasebno zbog higijenskih razloga. Cijena usluge ovisi o količini rublja i određuje se prema kilogramu ili komadu, pa, primjerice, pranje i glačanje sakoa stoji 30 kuna, jednostavno krojene košulje 13, komplicirane suknje 15, a 60 kuna plaća se pranje pernate jakne, što je najskuplja usluga.
Neki zagrebački poduzetnici kopirali su Crnecovu i Teuberovu ideju, no konkurencija ih nije ugrozila jer, iako nisu najjeftiniji, imaju vrlo kvalitetnu uslugu. Planiraju do kraja 2013. povećati promet. Iako je riječ o velikom izazovu u krizi, kažu njihov cilj nije nesvladiv jer su angažirali marketinške stručnjake.