Predstavljeni dokument trebao bi biti temelj za početak pregovora dvaju najvećih suvlasnika INA-e, mađarskog MOL-a i hrvatske Vlade, o izmjenama internih dokumenata koji reguliraju rad upravnih i pomoćnih tijela u INA-i, ali u obliku u kojem ga je predstavila uprava on ne može biti konkretan povod za pregovore.
Rasprava je trajala gotovo četiri sata i za to su se vrijeme dvije strane žestoko sukobile zbog pojedinih točaka strategije, koju je hrvatska strana ocijenila samo načelnim dokumentom, u mnogim segmentima neodređenim, nedovoljno konkretnim i bez preciznih podataka na kojima se temelji razvojni plan. Posebne su kritike upućene planovima ulaganja u nove istražne radove te razvojnom planu rafinerija, osobito one u Sisku, za koju nije ponuđen konkretan i dobro razrađen razvojni plan, kao ni precizne vremenske odrednice u kojima bi modernizacija trebala biti okončana.
Sve smrdi na gašenje Rafinerije Sisak
Uprava INA-e je, kako doznaje Business.hr, kada se povela riječ o modernizaciji Rafinerije Sisak, predstavnicima Ministarstva gospodarstva napomenula da se opcije ulaganja u tu rafineriju još razmatraju. Istodobno su hrvatskoj strani predstavljeni svi negativni aspekti nastavka procesa modernizacije sisačkog postrojenja, potkrijepljeni preciznim i konkretnim brojkama, te financijskim podacima.
Hrvatska strana je pak prigovorila da uprava u strategiji nije uzela u obzir niti predočila pozitivne aspekte u prilog opstanku rafinerije, kojih, prema mišljenju stručnih krugova, ima dovoljno.
Puno pitanja ostalo bez odgovora
Hrvatska strana je INA-i zamjerila i što joj nisu predstavljeni precizni podaci o investicijskim planovima u modernizaciju rafinerija u Rijeci i Sisku, za koje je uprava na spomenutom sastanku samo tvrdila da obje rade s velikim gubicima. Od uprave je zatražen odgovor na pitanje i zašto druge MOL-ove rafinerije, posebno one u Szashalombatti i Bratislavi, rade pozitivno i bez gubitaka, a jedino hrvatske posluju kao gubitaši, no odgovor nisu dobili.
Dio stručnih krugova zbog toga je taj potez mađarskog dijela uprave ocijenio kao MOL-ov pokušaj da se hrvatski suvlasnik pripremi na opciju gašenja rafinerije u Sisku.
Ako Mađari svoju zamisao provedu u djelo, sisačka burza rada bit će sudbina velike većine radnika Rafinerije Sisak. A tako će vjerojatno završiti, podsjetimo, i 1.130 radnika Željezare Sisak, nakon što je američki vlasnik najavio povlačenje.
Vezani članci:
arti-201106210027006 arti-201107070235006 arti-201107010393006 arti-201106200727006 arti-201106210060006