Bit će to prvi put da se mijenja stalni uzlazni trend u broju brodova i putnika, zbog kojeg su posljedično rasli i lučki prihodi od kojih se otplaćuje 26 milijuna eura kredita EBRD-u za rekonstrukciju luke i gradnju novih vezova, piše Slobodna Dalmacija.
Smanjenje brodova u srpnju i kolovozu
Glavni razlog spomenutog smanjenja je odluka talijanskog brodara Costa Crociera da tijekom srpnja i kolovoza smanji broj brodova u Jadranu, da tjedna kružna putovanja pretvori u desetodnevna, te da uvede atraktivno noćenje broda u luci Istanbul. Plan je načinjen još lani, kad je odlučeno da 2015. godine u Dubrovniku neće biti te “ljetne rupe” i da će porasti broj pristajanja u luci Split.
"Ove će godine biti za oko trećinu manje brodova i putnika jer ponedjeljkom nema “Costa Clasice”, koja je bila na cjelodnevnom vezu dok su putnici hodočastili u Međugorje. Do rujna subotom neće biti “Costa Magice”, kapaciteta 3700 putnika, ali će nedjeljom i dalje dolaziti “Costa Fascinosa”, kapaciteta 3400 putnika. “Magica” ovog ljeta preskače Dubrovnik, a nije tajna da će, nakon odluke gradskih vlasti Venecije o zabrani plovidbe venecijanskim kanalima brodova većih od 96.000 BRT, tijekom 2015. godine Jadranom ploviti nešto manji brodovi. To znači da će navedene brodove kompanija preusmjeriti u zapadni Mediteran, a zamijenit će ih “Costa Mediteranea” od 85.000 BRT i kapaciteta 2680 putnika, te “Costa Delicioza” od 92.000 BRT i kapaciteta 2800 putnika", kaže Pero Jakobušić iz dubrovačke agencije “Jadroagent” koja se skrbi o brodovima kompanije Costa Crociere.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Dubrovnik/tabid/75/articleType/ArticleView/articleId/251335/Default.aspx