Sustav Atron je, prema objašnjenju izvora iz ZET-a, regulira broj tramvaja na prugama, mjeri njihovo vrijeme dolaska i odlaska i te podatke šalje na infostupove na tramvajskim stanicama.
U praksi to znači da putnici više ne trebaju pozorno pratiti displej dok čekaju tramvaj jer on daje automatizirane podatke koji ne moraju biti točni. U slučaju da tramvaji ne izađu iz spremišta zbog kvara sustav ih neće automatski izbrisati s popisa, već će se sve do ručnog brisanja oni "pojavljivati" na infodisplejevima. Atron je sustav koji bi trebao, kada tramvaj izađe iz garaže, uspostaviti digitalnu vezu i onda prema zadanoj "špranci" izračunati vrijeme dolaska na pojedino stajalište.
"Novim ćemo sustavima raspolagati podacima o opterećenosti linija, broju i kategoriji putnika te ćemo prema tim pokazateljima uključivati dodatna vozila i raditi potrebne korekcije", svojedobno su ga opisali u ZET-u. Sada to više ne funkcionira. Slijedom toga suvišni su i elektronički čitači karata putem kojih se procjenjivalo da li su u prometu potrebna dodatna vozila ili nisu.
Inače, milijunski projekt je zaživio 2008. godine nakon četiri godine razvoja. Zašto se takvo ulaganje ne iskorištava i ne ispunjava svoju funkciju – u ZET-u nisu znali konkretno odgovoriti.
Gdje su i zašto na druge poslove raspoređeni djelatnici koji su na njemu "operirali"?
"Ne bježimo od činjenice da se suočavamo s nekim operativnim poteškoćama u svakodnevnom radu, ali ih nastojimo riješiti racionalizirajući troškove, a zadržavajući kvalitetu usluge prijevoza", komentirao je Tomislav Jurić, glasnogovornik te Holdingove podružnice.
Česte gužve u centru
Osim što je sustav nadzora i upravljanja javnim gradskim prijevozom gotovo izvan funkcije, nedostatno korištenje vrijednosnih karata u autobusima i tramvajima ne pruža dovoljno podataka za kvalitetnu analizu. Zbog toga prometni kaos u centru grada nije rijetkost jer se broj tramvaja unatoč realnoj potrebi ne povećava, što često zna rezultirati velikim gužvama i kašnjenju vozila.
Turistički vlakići od 700 000 eura trunu u garaži kao i pokvareni busevi za invalide
Turistički vlakići ZET-a koji su svojedobno digli veliku buru jer su skuplji od onih u Dubaiju, danas su u garaži, dok leasing-rate svakog mjeseca stižu na naplatu. Mjesečna rata iznosi nešto manje od 100 tisuća kuna. Dva vlakića su kupljena za 700 tisuća eura 2008. godine. Tadašnji direktor ZET-a, Ivan Tolić kazao je da su skupi jer je u cijenu uključeno održavanje i osiguranje te da od Hypo leasinga naplaćuju penale za vrijeme koje vlakići ne voze ili kada su u kvaru.
Nije na odmet dodati kako je Dubai odustao od njihove kupnje.
Osim vlakića u garažama "remize" trunu i tri pokvarena autobusa za prijevoz osoba s invaliditetom. ZET posjeduje sveukupno 16 autobusa namijenjenih isključivo za takav prijevoz.
Iz ZET-a su poručili da autobuse trenutačno ne mogu popraviti jer se "čeka isporuka neophodnih specifičnih rezervnih dijelova koje nemamo na lageru".
Ukidaju se autobusne linije, prorjeđuju vozni redovi
Od 1. ožujka od Donje Bistre do Kraljevog Vrha putnike više neće prevoziti ZET-ovi autobusi.
"ZET-u je, kako su nama rekli, posao postao nerentabilan. Mi smo nastavili obavljati prijevoz, a jedino što smo učini je da smo pojačali red vožnje", objasnio je Saša Šolman, rukovoditelj putničkog prometa u Presečki grupi, koja je preuzela brigu o lokalnom prijevozu u općini Jakovlje koja će sufinancirati njihove usluge. Osim što će putnici s godišnjim pokazom ZET-a moći iskaznicu koristiti i za vožnju Presečkim, promjena prijevoznika će razveseliti i ostale putnike. Naime, karta za vožnju od Donje Bistre do Kraljevog Vrha sa ZET-om je stajala i do 32 kune, dok će novi prijevoznik za istu relaciju naplatiti samo 19 kuna.
S druge strane, Zagrepčanima uz poskupljenje slijedi i svakodnevno smanjivanje prometa autobusnih linija, neki više neće voziti nedjeljom.
Pokaz "vlak - bus" sa 319 na 510 kn
HŽ i ZET ipak su uspjeli postići dogovor oko ponovnog uspostavljanja zajedničke karte, no ona će kao što je i najavljeno biti znatno skuplja.
Cijena radničkog pokaza za tramvaj, bus i vlak građane će stajati 510, a godišnja će koštati čak 5640 kuna!
Godišnje karte kupljene ranije vrijedit će i dalje, a postojat će i mogućnost odvojene kupnje pokaza.
Vezani članci:
arti-201103020042006 arti-201103010067006 arti-201102230320006 arti-201101120336006