Većina osiguravatelja lani je napustila tridesetak godina star sustav računanja rizika za teretna vozila te na Hrvatsku počela gledati kao na jedinstvenu zonu osiguranja, što je dijelu prijevoznika prepolovilo cijene polica. Istodobno, vozači osobnih automobila profitirali su od individualizacije polica obveznog osiguranja i veće palete proizvoda.
Prema istraživanju AZTN-a, riječ je o tržištu na kojem 13 osiguravatelja godišnje zaračuna 2,2 milijarde kuna premije, a prosječna polica dosegne oko tisuću kuna što je ocijenjeno kao "kompetitivno i dobro strukturirano".
Gledanjem na Hrvatsku kao jedinstvenu zonu rizika, umjesto dosadašnjih sedam zona, više od polovice osiguranja prestalo je diskriminirati prijevoznike prema registracijskim oznakama zbog čega su oni "iz" Daruvara plaćali oko 12.000 kuna, a iz Zagreba ili Krapine istu policu 22.000 kuna. AZTN je ranije upravo upozoravao na tu nelogičnost ističući da prijevoznike obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU-a, a ne regionalni, pa Agencija smatra da te promjene "mogu pozitivno utjecati na konkurentnost pojedinih prijevoznika na hrvatskom te tržištu Unije".
Kad je riječ o osobnim automobilima, razlike u visini premije unutar iste zone rizika nije bilo od 2013. Tri godine nakon toga, zahvaljujući individualizaciji polica i uvažavanju klase vozila, došlo je do većih razlika u cijenama.
K tome, osiguravatelji sada izračun polica temelje i na dobi osiguranika, proizvođaču vozila i tehničkim karakteristikama u nizu premijskih razreda,, a neki odobravaju bonus veći od 50 posto uz mogućnost prijenosa na članove obitelji ili obrt što ukazuje na diferenciranost polica, ističe AZTN.