Zatvaranje tvornice značilo je i kraj ere za tvrtku Holden, koja je prvo krenula s proizvodnjom sedla 1856. godine, a 1948. napravila prvi masovno proizvedeni australski automobil, piše AFP.
Brend je dugo vremena bilo sveprisutno ime u Australiji, te su reklame iz 70-tih pjevale kako su "nogomet, mesne pite, klokani i Holden automobili" sastavni dio nacionalnog identiteta.
Emocionalan trenutak
"Jako sam tužan, kao i svi ostali, jer ne možete izbjeći biti emocionalni kada je u pitanju ovakvo zatvaranje", izjavio je premijer Malcom Turnbull.
Holden se reklamirao kao 'Australski vlastiti automobil' te je postao simbol poslijeratnog prosperiteta ove države, iako se radilo o podružnici američkog diva General Motors.
Sindikat je okrivio saveznu vladu za zatvaranje jer je ukinula potporu automobilskom sektoru.
Od kada su 2014. ukinute potpore, smrt autoindustrije postala je izvjesna. Sva tri nacionalna proizvođača automobila, Toyota, Ford i Holden, najavili su zatvaranje do kraja ove godine.
Zadnji australski Ford proizveden je prije godinu dana, dok je Toyota zatvorila svoju tvornicu u Melbourneu ranije ovog mjeseca.
Među razlozima su malena većina domaćeg tržišta i konkurencija jeftinije azijske proizvodnje.
Gospodarstvo i dalje jako
"Očito se radi o tužnom događaju ako ste zaposleni u auto industriji, ali zua australsko gospodarstvo u cjelini ovo ne znači previše", izjavio je glavni ekonomist Nacionalne australske banke Alan Oster.
"Gospodarstvo je iznimno jako u uslužnom području. Udio proizvodnje već desetljećima konstantno opada."
Holden automobili sada će se uvoziti u Australiju iz država kao što su Tajland i Južna Koreja.
Analitičari smatraju kako će zatvaranje automobilske industrije naškoditi i drugim tvrtkama u lancu snabdijevanja, te da neki dijelovi motora i druge komponente više neće biti dostupne.