Kaos u HŽ-u: Neispravno 6 od 8 nagibnih vlakova

'Mnogo puta upozoravali smo na učinjene pogreške, koje su i priznate, ali bez volje da dođe do njihova ispravljanja.

14.7.2011.
15:54
VOYO logo

Sindikat hrvatskih željezničara i Sindikat željezničara Hrvatske traži od Vlade da provede nužne mjere kako bi se spriječilo propadanje željeznice, a posebno propadanje željezničke infrastrukture. U otvorenom pismu koje su uputili premijerki Jadranki Kosor, potpredsjedniku Vlade za investicije Domagoju Miloševiću i ministru prometa Božidaru Kalmetu upozoravaju da još od osamostaljenja Hrvatske, pa i ranije, nije bilo ozbiljnih ulaganja u željeznicu, dok su se u istom razdoblju izgradile tisuće kilometara autocesta.

Sindikati su nezadovoljni i donesenim Zakonom o podjeli HŽ-a, koji je loš i koji, tvrde, onemogućuje restrukturiranje prijevoznika i njihovo osposobljavanje za tržišnu utakmicu, s obzirom da nemaju utjecaja na više od 70 posto vlastitih troškova.

"Mnogo puta upozoravali smo na učinjene pogreške, koje su i priznate, ali bez volje da dođe do njihova ispravljanja. Nije tolika sramota pogriješiti, sramota je ustrajati u očitim pogreškama, a upravo to čini resorno Ministarstvo i Vlada. Ovom pogreškom izgubili smo 5 dragocjenih godina u kojima smo se trebali restrukturirati, modernizirati i tako pripremiti za liberalizaciju željezničkog prijevoza. Kao posljedica navedenih propusta , prijevoznici se nalaze u sve većim poslovnim teškoćama, koje se, bez promptnog poduzimanja odgovarajućih mjera od strane Vlade i Skupštine, mogu samo produbiti i prijevoznike dovesti u bezizlaznu situaciju", navode sindikati u pismu.

Upozoravaju da vuča vlakova d.o.o. troškove "smanjuje" neodržavanjem lokomotiva i motornih vlakova koje je dobila u vlasništvo, te da zbog toga prijeti kolaps u prijevozu putnika. Tvrde da je neispravno 6 od 8 nagibnih vlakova, 6 od 19 elektromotornih vlakova, velik broj lokomotiva, te da su od ranije prisutne teškoće u obavljanju prijevoza robe zbog neodržavanja lokomotiva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da im je malo goriva i malo kamena tucanika

Upozoravaju da je u posljednje dvije godine zamrlo i tekuće održavanje pruga, te da ove godine nije izvršen niti metar strojnog reguliranja kolosijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za obavljanje strojnog reguliranja pruga imamo mehanizaciju vrijednu 250 mil. kn, imamo osposobljene radnike u radnom odnosu, a potrebno je kupiti malo goriva za pokretanje mehanizacije i malo kamena tucanika. No umjesto da ostvaruje temeljnu zadaću radi koje je osnovana, a to je briga o održavanju pruga, Uprava HŽ Infrastrukture odlučuje se za neodržavanje i za zatvaranje pruga, koristeći sva proračunska sredstva samo za financiranje troškova vlastitog hladnog pogona", pišu sindikati.

Zamjeraju Upravi HŽ Infrastrukture što se hvali pozitivnim rezultatima poslovanja, a skrivaju gubitke vlastitih kćerinskih društava. Također, zamjeraju im što ignoriraju činjenicu da neodržavanjem pruga dolazi i do smanjenja brzina i osovinskog pritiska, čime vrijednost pruga ubrzano pada.

Sindikati su od Vlade zatražili da odmah osigura obnovu i redovito održavanje pruga i prijevoznih kapaciteta te da pripremi potrebne izmjene Zakona o željeznici i Zakona o podjeli HŽ. Ukoliko se to ne učini, zaprijetili su prosvjedima i to na cijelom području gdje posluje HŽ, kako pišu, od Osijeka do Ploča.

Vezani članci:

arti-201003150282006 arti-201105170689006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
direkt
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
SKUPLJE ZADUŽIVANJE /

Imate kredit? Stručnjak izračunao koliko će se povećati rata u 2024: 'Na simulaciji kredita od 100.000 eura…'