Zagrebački velesajam je u protekle dvije godine svoj minus produbio sa sedam na 47 milijuna eura. Krivica se za to dijelom može "svaliti" i na pogrešnu poslovnu politiku.
Naime, tijekom tih dviju godina potpisana su dva ugovora za iznajmljivanje prostora za lunapark na Božićnim sajmovima s dvjema različitim tvrtkama i dvama različitim financijskim ishodima.
Dok je na temelju potpisanog ugovora s tvrtkom Madi iz Slavonskog Broda 2009. Velesajam zaradio 398 tisuća kuna, u 2010. je, iz zasad nepojašnjenih razloga, na temelju ugovora s tvrtkom Fest iz Karlovca izgubio oko 400 tisuća kuna, piše Novi list.
Poduzeću Madi Velesajam zakup je naplatio 388 tisuća kuna, što je, prema riječima vlasnika slavonskobrodske tvrtke, i iznos koji je na Velesajmu uprihođen.
Nakon toga Velesajam potpisuje ugovor s tvrtkom koja je u vlasništvu Darka Tučeka, šogora bivše potpredsjednice Vlade Đurđe Adlešič, prema kojem mora osigurati izložbeni prostor, sve materijale za obradu tržišta, distribuirati prijavne i promotivne materijale, u dogovoru s Festom organizirati marketinšku promociju i kampanju te izraditi marketinški plan. Također se morao pobrinuti za čuvarsku službu, produkciju i prodaju ulaznica, rasvjetu i električnu energiju, te riješiti pitanje dnevnog popratnog programa i pozornice na kojoj su se održavali koncerti.
Tvrtka u vlasništvu šogora Đurđe Adlešič obvezala se organizirati pripremu, raspremu i rad lunaparka te osigurati sve sigurnosne aspekte za njegov rad.
Velesajmu je, prema ugovoru koji je u posjedu Novog lista, Fest bio dužan dati dvije tisuće kupona za korištenje lunaparka te organizirati dva do četiri koncerta na Božićnom sajmu i pivnicu u zatvorenom prostoru. Novac od prodanih ulaznica s koncerta, koji su trebali biti odvojeni od ostalih sadržaja Božićnog sajma, trebale su podijeliti.
Fest je k tome mogao organizirati još jedan ugostiteljski punkt u paviljonu gdje se održavaju koncerti, s tim da plati cijenu najma. Ugovorom je također utvrđeno da prihod od lunaparka pripadne karlovačkoj tvrtki, dok su troškove zajedničke marketinške kampanje, koji su stajali 200 tisuća kuna, platila oba organizatora.
Tako se, prema pisanju Novog lista, Zagrebački velesajam odrekao prihoda lunaparka u iznosu od oko 400 tisuća kuna, a zauzvrat je dobio polovicu plaćenih troškova marketinške kampanje i dva do četiri koncerta. Fest je uz lunapark dobio još dva ugostiteljska punkta, pivnicu i šank u prostoru za koncerte. Za to je platio standardnu cijenu zakupa, a dobit zadržao za sebe.
Vezani članak:
arti-201009220621006