Kao jedan od osnovnih problema vezanih za medije u Hrvatskoj oglašivači već godinama navode netransparentnost podataka o prodanoj nakladi tiskanih medija.
Dok je kod elektroničkih medija sve poznato, jer se redovito s više strana provode istraživanja gledanosti i slušanosti, kod tiskanih medija ne postoji nikakva kontrola, pa oglašivači ne znaju koliko ljudi doista pročita njihove oglase.
Tvrtka ABC Hrvatska, odnosno Audit Bureau of Circulations Hrvatska, izdala je prve certifikate o prodanim nakladama za tri tiskana medija - časopis za djevojčice Lillifee SAK Medije, Poslovni tjednik Lider Lider Pressa te Oglasnik, tvrtke Oglasnik.
Kako je priopćio ABC, sada su oglašivačima dostupni podaci o čitanosti tih medija, a još jedan časopis prolazi kroz proces revizije. ABC navodi kako po međunarodnim standardima potvrđuje prodane naklade tiskanih medija i posjećenosti Internet stranica, a da su izdavači koji su dopustili reviziju i prošli proces certificiranja svojih izdanja uvidjeli prednosti i odlučili svoj odnos s oglašivačima učiniti potpuno transparentnim.
Podatke potvrđene kroz ABC sustav oglašivači u više od 40 zemalja koriste kao osnovni pokazatelj prilikom zakupa oglasnog prostora u tiskanim medijima, navodi ABC.