A ti potencijali donose i veliki novac. Na godinu preleti pola milijuna zrakoplova, od čega je zarada pola milijarde kuna. Korištenje zračnog prostora naplaćuje se ovisno o težini zrakoplova i dužini puta, pa se tako put od Zagreba do Dubrovnika naplaćuje 600 eura. 'Taj kolač raste svake godine u određenom postotku, globalna politička situacija može te koridore promijeniti', rekao je Dnevniku Nove TVSimonić.
Tijekom srpnja zračni promet bio je 5 posto veći nego u isto doba prošle godine, a ljetni promet tri puta je veći od zimskog. 'Zračni dio prometa u Republici Hrvatskoj je najzdraviji dio prometa, ako ga promatramo i financijski, ekonomski, i ako ga promatramo po pripremljenosti', kaže resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić.
Iskoristiti situaciju u Ukrajini
Upravo o tome u Dubrovniku raspravljaju čelnici europskih zrakoplovnih vlasti. Nebo nad Ukrajinom nije sigurno. O tome svjedoče i satelitske snimke praznog neba nad Ukrajinom nakon pada malezijskog zrakoplova u srpnju.
Dio tog prometa možda krene i preko Hrvatske. 'Mi ne gledamo politiku, već tehnički dio i sigurnost putnika. Od najveće nam je važnosti što prije naći rješenje za ovakvu situaciju', drži Raymond Benjamin, glavni tajnik ICAO-a. Sigurnost europskog zračnog prometa daje i dodatnu važnost domaćim zračnim lukama. Zbog toga će europski novac većinom sufinancirati i obnovu dubrovačkog aerodroma. 'Prva zračna luka u Hrvatskoj, a i prvi veći odobren projekt iz prometne infrastrukture koji je pozitivno ocijenjen, gdje će Europska komisija, nazovimo to tako, sufinancirati u iznosu od 77 posto', dodaje Hajdaš Dončić. A time će i Dubrovnik i Hrvatska postati nezaobilazna luka europskog neba. http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/hrvatska-godisnje-zaradjuje-na-stotine-milijuna-kuna-od-preleta-zrakoplova-kroz-nas-zracni-prostor---350031.html