Između ostalog, navedeni je dužnosnik Wang Jiarui poručio predstavnicima Lučke uprave da Rijeka ne mora biti samo hrvatska, "već svjetska luka s najkraćim putem od Azije do Europe, luka u kojoj bi i kineske kompanije mogle naći interes za investiranjem", prenosi Novi list.
Ipak, napomenuo je i da problem predstavlja slaba pokrivenost količina uvezene kineske robe s izvozom u obrnutom smjeru.
"Ako ćemo iz Rijeke vraćati prazne kontejnere onda je možda isplativije putovati sedam dana duže do Hamburga ili Rotterdama", procijenio je Jiarui. Predstavnici Lučke uprave Rijeka odgovorili su mu da se udjel izvoza prema Kini posljednjih godina povećao, a najavili su da će taj trend biti još jači nakon što Hrvatska uđe u EU, te nakon što se izgradi nizinska pruga.
No, na pitanje kada će pruga biti dovršena Kinezi također nisu dobili konkretan odgovor, jer se trenutno radi na projektiranju, a rokovi su ovisni o osiguranju financijske konstrukcije. Kineze je također zanimalo koje povlastice Hrvatska nudi investitorima, bilo da je riječ o oslobađanju od poreza ili drugim pogodnostima, no za odvor su upućeni prema Agenciji za promicanje investicija i ulaganja, koja će pak uskoro biti ukinuta.
Što se tiče gore navedene investicije od 200 milijuna eura, procjenjuje se da bi toliko trebalo uložiti za prenamjenu Delte i Porto Baroša, što je Kinezima 'prava sitnica'.
Prethodni članci:
arti-201005030032006 arti-201004270172006