INA, naime, u nedostatku dovoljnih količina plavog dizela, govore neslužbeni podaci, u eurodizel miješa karakterističnu plavu boju, i to gorivo plasira na tržište kako bi zadovoljila povećane potrebe za gorivom u vrijeme sjetve.
Mogući gubici, potvrđeno je, mogli su se izbjeći da su odgovorni u kompaniji na vrijeme uzeli u obzir izvanredne okolnosti te da su osigurali dovoljne količine goriva uoči sjetvene sezone, ali i pokušali pronaći alternativne načine i pravce distribucije plavog dizela poljoprivrednicima u kontinentalnom dijelu zemlje.
Prema neslužbenim informacijama do kojih je došao Business.hr, krivnju za privremenu nestašicu plavog dizela snosi isključivo INA, koja je, s obzirom na novonastale okolnosti – a to je prije svega remont dijela željezničke pruge od Siska prema Rijeci, koji su Hrvatske željeznice unaprijed najavile, te zastoj u radu rafinerije Sisak, koja proizvodi većinu potrebnih količina plavog dizela za hrvatsko tržište, zbog šteta u požaru koji je izbio još sredinom lipnja – propustila poduzeti potrebne korake kako bi premostila teškoće i predvidjela alternativne načine opskrbe sjevernih dijelova zemlje plavim dizelom uoči jesenske sjetve.
INA: Krive su vanjske okolnosti
Distribucija plavog dizela stoga je većim dijelom prebačena na rafineriju Rijeka, ali remont pruge koji je HŽ obavljao u rujnu, a bio je najavljen tjednima unaprijed, izazvao je probleme u opskrbi i zastoj vagona s gorivom u Rijeci.
Iz INA-e su u ponedjeljak potvrdili da kompanija ubrzano traži alternativne načine distribucije goriva prema Slavoniji, a u priopćenju izdanom potkraj prošlog tjedna kompanija je pokušala krivnju sa sebe prevaliti na "okolnosti koje su izvan njezina utjecaja".
U priopćenju se tako tvrdi da "INA raspolaže dovoljnim količinama plavog dizela", ali da je "opskrba tržišta poremećena uslijed vanjskih okolnosti koje su izvan INA-ine kontrole".
Vezani članci:
arti-201109010474006 arti-201108220666006 arti-201108090006006 arti-201109190978006