Hrvatske željeznice pomažu Todoriću

Navodeći kako su prednosti industrijskih pruga mnogostruke, u Hrvatskim željeznicama odlučili su sufinancirati njihovu obnovu.

4.2.2011.
13:54
VOYO logo

Hrvatske željeznice će u suradnji s vlasnicima industrijskih kolosijeka u dvije godine revitalizirati one prioritetne te izgraditi nove.

Među najvažnijim projektima u 2011. su novi kolosijeci prema Agrokorovoj Sojari u Zadru te Vupikovu silosu u Vukovaru, vrijedni osam milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravo stoga Todorićev će koncern potpisati ugovor s HŽ Cargom o strateškom partnerstvu. Premda će kolosijeci biti u vlasništvu Agrokora, HŽ Cargo, koji će obavljati usluge teretnog prijevoza, sufinancira izgradnju.

"HŽ Cargo će sudjelovati u revitalizaciji industrijskih kolosijeka kada za to ima dugoročnu ekonomsku korist za sebe te za gospodarstvo, s tim da naša strana dogovara modalitet ulaganja te visinu investicije s vlasnikom", pojasnio je Zlatko Rogožar, predsjednik Uprave HŽ Holdinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako će HŽ Cargo pokriti trećinu ulaganja u obnovu industrijskoga kolosijeka prema tvrtki Armko iz Konjščine, vrijedan dva milijuna kuna. Armko je vlasnik 1.100 metara kolosijeka koji im služi za dopremanje sirovine željeza.

"U obnovu najkritičnijih mjesta već smo uložili 200.000 kuna, a sada treba zamijeniti tračnice. Taj nam je kolosijek presudan jer svakodnevno trebamo 100 tona sirovine", kazao je za Vinko Marković, direktor tvrtke Armko.

Prednosti industrijskih kolosijeka mnogostruke

Poslovni dnevnik piše kako se danas više od 70 posto teretnog pretovara na hrvatskim prugama obavlja na industrijskim kolosijecima. Pretežno u lukama i velikim gospodarskim subjektima.

Prednosti korištenja industrijskih kolosijeka, kaže koordinator Saveza za željeznicu Slavko Štefičar, mnogostruke su.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Općine i županije ubiru veći prirez, HŽ Cargo i ostale željezničke tvrtke ostvaruju veći prihod od prijevoza, a ne smijemo zanemariti ni velike ekološke učinke koje donosi prijevoz željeznicom nad prijevozom robe kamionima", kazao je Štefičar.

Poslovni dnevnik saznaje kako su u tijeku razgovori o udjelima u cijeni pri obnavljanju kolosijeka prema Adriaticu, CIOS-u i Europa Mil Biogorivima kod Vukovara. Kolosijek prema industrijskoj zoni Vukovar stajat će oko četiri milijuna kuna. Zasad je samo poznato da će Grad Vukovar za to izdvojiti 800.000 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

HŽ je, pak, u industrijske kolosijeke Slavonskog Broda dosad uložio 10 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo