Hrvatski su građani u posljednjem tromjesečju 2009. kupovali 14,4 posto manje, dok je u cijeloj 2009. promet u maloprodaji pao za 15,3 posto. Iako se u prosincu očekivalo povećanje u odnosu na isti mjesec 2008., promet u trgovini na malo u posljednjem je prosincu pao za 12,1 posto.
No, stručnjaci procjenjuju da bi ove godine moglo doći do usporavanja pada, a prema nekim procjenama pad prometa u trgovini na malo u realnim iznosima mogao bi biti oko tri posto. Hoće li se najave obistiniti ovisi o ukidanju kriznog poreza te poticanju rasta gospodarstva koje će pokrenuti potrošnju.
Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, najveći pad potrošnje zabilježen je kod prodaje motornih vozila. Iznosio je čak 58,1 posto. Proizvodi namijenjeni zadovoljavanju osnovnih potreba, poput osnovnih živežnih namirnica te kozmetičkih i toaletnih proizvoda ostvarili su, pak, rast prodaje i tijekom prošle godine. Tako je promet u trgovini kruhom, pecivom, tjesteninama i slatkišima rastao za 15,3 posto, dok je promet kozmetike povećan 3,4 posto.
Hrvati su se odrekli luksuza kada je riječ o električnim aparatima, prodaja je pala čak 17,3 posto, namještaja 11,5 posto, dok se alkohol prodavao čak 30 posto slabije no što je uobičajeno.
Koliki je utjecaj pad prometa u trgovini imao na profit trgovaca vidjet će se uskoro, kada krenu s objavljivanjem godišnjih financijskih rezultata. Sudeći prema informacijama iz trgovačkih lanaca, ove bi godine zbog svih trendova moglo doći do novih preslagivanja na tržištu, piše Jutarnji list.