Rastući turski avioprijevoznik Turkish Airlines zainteresiran je za privatizaciju posrnule aviokompanije Croatia Airlines, piše Business.hr. Napomenimo da je turski div strateški partner u BH Airlinesa te da pregovara o kupnji poljskog LOT-a i srpskog JAT-a, dok u slučaju hrvatske aviokompanije još uvijek nema konkretnih poteza, ali ni strogog demantija kao u slučaju njemačke Lufthanse.
arti-201007100323006Na pitanje lista jesu li zainteresirani za CA odgovaraju da njihova Uprava još nije donijela nikakvu odluku o strateškom partnerstvu, ali, domeću, "naša kompanija otvorena je za mogućnost da uzme u obzir svaku moguću priliku za strategiju rasta".
arti-201007090392006Turkish Airlines spada u fenomene ove gospodarske krize jer je, za razliku od drugih aviokompanija koje su u dugovima, ta tvrtka u 2009. godini ostvarila 369 milijuna eura dobiti, trenutno otvara 17 novih linija i planira zaposliti još 1500 ljudi. Njeni rukovodeći ljudi planiraju iskoristiti krizu za širenje, a u vrijeme krize lansirali su i reklamnu kampanju "Feel like a star" u kojoj su angažirali holivudskog glumca Kevina Costnera da bi pozivao putnike na prvoklasni tretman u letjelicama Turkish Airlinesa.
Minusi i plusevi Stars Alliancea
Darko Prebežac koji na Ekonomskom fakultetu predaje i menadžment aviokompanija navodi kako bi za CA Turkish Airlines bio puno povoljnija opcija od Lufthansa, koja bi, pak, mogla ometati ovakvu privatizaciju.
Naime, TA, CA i Lufthansa su članice istog udruženja avioprijevoznika - Star Alliancea, gdje su Nijemci dominantni i možda će se usprotiviti takvoj prodaji da bi izbjegli preusmjeravanja zračnog prometa s njemačkih luka u Frankfurtu i Münchenu na Zagreb.
Na ruku privatizaciji ide to što Croatia Airlines ne bi morala plaćati penale zbog izlaska iz udruženja, kao i činjenica da se CA i TA ne preklapaju na tržištu pa se mogu nadopunjavati.
Prethodni članci:
arti-201007090392006 arti-201007100323006 arti-201007090037006 arti-201007070746006 arti-201007080711006