Cetiri i pol mjeseca nakon preuzimanja zagrebackog aerodroma, konzorcij ZAIC i Uprava aerodroma u velikim su problemima, pise Jutarnji list.
Promet putnika stalno pada, novih linija nema, a neki prijevoznici najavljuju odlazak zbog politike cijena, medu njima i niskobudzetni easyJet. U prva tri mjeseca ove godine broj putnika u odnosu na isto razdoblje 2013. smanjio se za 11.996, nesto manje od 10 posto.
Dan prije preuzimanja aerodroma, u prosincu 2013., Cristophe Petit, direktor razvoja Bouyguesa koji je u konzorciju, najavio je povecanje prometa na Plesu od 8 posto u prvoj godini koncesije. To se sada cini kao potpuna mastarija.
Pad prometa
Strucnjaci za aviopromet s navode kako su lose brojke rezultat restrukturiranja Croatia Airlinesa i posljednjih odluka Uprave aerodroma. Croatia Airlines koja Plesu donosi 60 posto prometa smanjila je broj sjedala na letovima i ukinula nekoliko linija sto se itekako osjetilo na rezultatima aerodroma. Lani su dovezli 8 posto putnika manje dok su Croatijini konkurenti vozili 10 posto vise. Na domacim letovima imala je 4,5% posto putnika i 9 posto raspolozivih kapaciteta manje. Francuski koncesionar se uzdao u dovodenje strateskog partnera u Croatia Airlines, ali proces je zastao.
Cijena usluga
Sugovornici Jutarnjeg smatraju da je nova Uprava aerodroma pogrijesila kad je povecala cijene usluga, u nekim slucajevima i dvostruko sto je izazvalo revolt medu prijevoznicima.
EasyJetov ugovor za letove izmedu Zagreba i Londona istice krajem listopada, a u toj su kompaniji vec donijeli odluku da odlaze iz Zagreba. "Preispitujemo svoje poslovanje u Zagrebu. Mozemo potvrditi da tijekom zime 2014. godine necemo letjeti u Zagreb. Ova odluka donesena je nakon golemog povecanja troskova u Zracnoj luci", stoji u odgovoru Celine Prenez, glasnogovornice easyJeta za Europu Jutarnjem listu. http://www.jutarnji.hr/easyjet-odlazi-iz-hrvatske-jer-mu-je-pleso-postao-preskup-/1188320/