Mađari okretanjem prema slovenskoj luci Koper, polako iz igre na tržištu izbacuju Luku Rijeka i Hrvatsku. Naime, Mađari zajedno sa Slovencima ulažu u gradnju drugog kolosjeka pruge od Luke Koper do slovenskog mjesta Divača te gradnju trećeg gata u koperskoj luci kako bi se glavni prijevoz roba u Europu odvijao preko Kopra, piše Večernji list. Ni Srbi ne sjede prekriženih ruku pa su i oni krenuli u projekt gradnje dvokolosječne pruge od Beograda do mađarske granice jer očekuju da će se preko njihove zemlje roba prevoziti iz grčke luke Pirej.
Spas u Kini
Hrvatska tako sada jedini spas može naći u Kini koja se zanima za ulaganje u riječku luku i nizinsku prugu. Stoga su proteklog tjedna premijer i ministar prometa Oleg Butković bili na sastanku s izaslanstvom kineske Nacionalne komisije za razvoj i reforme. No, uvjeravanje Kineza da je hrvatski morski put bolji bit će teško. Kineskom izaslanstvu hrvatska je Vlada iznijela argumente zašto je bolja opcija za prijevoz njihovih pet milijuna kontejnera godišnje Luka Rijeka nego Koper. Naveli su, međutim, da je Rijeka puno bliža najvažnijim gradovima na Mediteranskom koridoru i koridoru Rajna – Dunav od Kopra. Projekt novog terminala Luke Rijeka vrijedan je 1,2 milijarde eura, a nizinske pruge 3,6 milijardi eura.
Slovenski projekti pak na prvi pogled manje su “teški” – 1,4 milijarde eura za drugi kolosijek pruge Koper – Divača i oko 400 milijuna eura za treći gat. No treba uzeti u obzir da je pruga od Kopra do Divače duga svega 40-ak kilometara, a nizinska pruga 277 kilometara pa je njezina izgradnja po kilometru jeftinija jer je položena na pristupačnijem terenu. Stoga se sada očekuje da politika odradi svoj posao.