No, kako napominju s portala Supermarketi.info, događa se jedan fenomen, a to je da kratkoročno gledano cijene ne pokazuju velike trendove poskupljenja, iako je dugoročno u zadnjih godinu dana došlo do stravičnih poskupljenja koje sasvim sigurno svaki žitelj Hrvatske vidi i osjeti na vlastitom novčaniku.
Tako analiza prošlogodišnjih cijena iz ožujka pokazuje da je stanje sve samo ne idilično, zapravo – katastrofalno. Ukupni broj zabilježenih poskupljenja je još veći u odnosu na zabilježena pojeftinjenja (51:9) nego li je to bilo u komparaciji trendova za veljaču 2012. i veljaču 2013.
Najveći ovomjesečni trend poskupljenja zabilježen je na sapunu i blagom kečapu, dok od najznačajnijih pojeftinjenja valja istaknuti pojeftinjenje maslaca (15,41%), pureće posebne salame (36,82%), glatkog brašna (10,76%) te margarina (8,70%) u odnosu na prošli mjesec.
Što se tiče ukupne povoljnosti iskazane SM-indeksom, Plodine su ovaj mjesec najpovoljniji supermarket u Zagrebu. Getro i Kaufland dijele drugo i treće mjesto, Billa i Konzum su u sredini, a Mercator i Interspar na dnu ljestvice povoljnosti. Iu Osijeku su najpovoljniji Kaufland i Plodine, Billa je trećeplasirana, Mercator i Konzum dijele četvrto i peto mjesto, dok je Interspar na začelju liste povoljnosti.