Dok je Hrvata šopingiranje u outletima neće propasti

Posjećenost outlet centara nadmašila je planove ulagača. Dok u outlet Sv. Helena kriju broj posjetitelja, Roses Fashion u Sv. Križu Začretju hvali se s više od dva milijuna u 2009. godini.

22.1.2010.
16:14
VOYO logo

Iako su oba outleta nadomak Zagrebu, radnim danom zjape prazni, ali zato vikendima ima mnogo više posjetitelja. Ipak, kriza se osjeća.

Dragana Bokan, direktorica outleta u Sv. Heleni, i Roman Rogović, direktor Roses Fashion outleta u Sv. Križu Začretju zadovoljni su prvom godinom poslovanja, no ipak ne žele otkriti financijske pokazatelje.

I dok Bokan krije broj posjetitelja, Rogović se hvali s više od dva milijuna u 2009. Ponosan je i na prihod trgovaca u iznosu od 30 milijuna kuna.

Zbog sezonskog sniženja i rasprodaja u zagrebačkim centrima, siječanj neće biti sjajan za zaradu trgovcima u Sv. Heleni i Sv. Križu Začretju. Problem je, kako tvrde u trgovačkoj branši, što realno nema mjesta za dva outleta, no to i Rogović i Bokan odlučno odbijaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska je jedan veliki outlet

"Otvaranje trgovačkih centara s jedne je strane za nas jako dobro jer to znači mnogo više robe, a samim time i nakon sezone mnogo više robe u outletima", izjavio je Rogović za Business.hr.

Oba direktora ističu da je u ovom trenutku Hrvatska postala jedan veliki outlet jer se trgovci trude privući kupce nižim cijenama kroz sniženja, a ne postoji zakonska regulativa koja bi zaštitila investicije u outlete.

Rogović i Bokan smatraju kako je potrebno u klasičnim dućanima odrediti točno vrijeme trajanja sniženja kako bi outleti mogli biti profitabilni, jer se tako radi i u svijetu kako bi se zaštitile investicije. Kako je osnovni cilj outleta korisnicima ponuditi nižu cijenu od najmanje 30 posto u odnosu na istu takvu robu u nekom od trgovačkih centara, primjerice u Zagrebu, outlet i zakupci taj odnos definiraju posebnim ugovorima koji uključuju strogu kontrolu sniženja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako bi se ostvarila fer naplata najamnine, u oba se outleta primjenjuje ista metoda. Tako se plaća ili minimalna naknada ili postotak od prodaje po četvornom metru samo u slučaju da je on veći od minimalne ugovorom definirane naknade. I Rogović i Bokan tvrde da je to najpravednije.

Rogović je potvrdio da je prosječna cijena zakupa oko 20 eura po četvornom metru, odnosno 10 posto prometa.

Kontrolu rade provjerama u dućanima jer outlet sebi ne smije dopustiti da kupci iz njega odu nezadovoljni, nakon što su za posjet izdvojili nekoliko sati, pa i cijeli dan, objašnjava Rogović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201001111026006 arti-201001150193006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
SKUPLJE ZADUŽIVANJE /

Imate kredit? Stručnjak izračunao koliko će se povećati rata u 2024: 'Na simulaciji kredita od 100.000 eura…'