Hrvati su sve više "ludi" za kuhanjem piva kod kuće, odnosno osnivanjem malih obrtničkih pivovara. Prema nekim procjenama, jer službenih podataka nema, najmanje tisuću osoba kod kuće kuha pivo, a u posljednjih godinu u Hrvatskoj se otvorilo desetak malih "craft" pivovara, piše Glas Slavonije.
Vlasnici "craft" pivovara ističu kako posebnu pažnju posvećuju kavliteti piva. "Craft pivovare su vratile hmeljne arome i mirise u pivo, donijele voće i začine i razvile posebne kvasce, sve kako bi pokazale da pivo može biti deset minuta užitka", kaže urednik i novinar portala Pivnica.net Goran Gazdek, podsjećajući da je riječ o američkom pokretu koji je nastao još prije 50 godina. Ističe kako ondje danas postoje posebna pravila kad je riječ o poslovanju malih pivara, uzimajući u obzir udjele u drugim interesima i količine proizvedenog piva, dok kod nas nikakvih pravila u toj vrsti proizvodnje još nema.
Da su za "craft" piva jako zainteresirani i građani potvrđuju uspješna poslovanja obrta među kojima i ono Igora Ilića i Danijela Božurića iz Osijeka koji kažu kako proizvode piva koliko su planirali kada su počeli s poslom. Njihovo prvo pivo Black hat naišlo je na odličan odaziv. "U planu nam je praviti manje serije piva koja ćemo ovisno o interesu kupaca ubaciti u proizvodnju u većim količinama. Proizvodimo piva koliko smo i planirali, a već sljedećeg mjeseca uvest ćemo jedno ili dva nova piva u ponudu", kaže Ilić.
Velike pivovare ne boje se konkurencije
Vlasnik specijalizirane kušaonice piva Gajbe u Osijeku Tibor Kainz za Glas Slavonije kaže kako se u nekoliko mjeseci kod njega "pokazalo se kako nam se dogodila kritična masa gostiju koji su izdefinirali stil piva koji vole i dolaze ga ciljano k nama degustirati".
Rastućeg biznisa svjesni su i u velikim pivovarama, od kojih neke, poput Osječke pivovare pokušavaju prilagoditi trendu. Protiv rastućeg trenda nemaju ništa ni u Zagrebačkoj pivovari. Poručuju kako se on pozitivno odražava na kulturu ispijanja piva, a samim time i na cijelu industriju. "Nadamo se da će uvođenje diferenciranih stopa trošarina, po novom zakonu o trošarinama, pomoći malim pivovarama u njihovu poslovanju te da će poticajno djelovati na razvoj craft segmenta", prokomentirala je tamošnja voditeljica Korporativnih komunikacija Tina Puhalo Grladinović.
I Gazdek, koji godinama prati tržište piva, zna da mali ne mogu ugroziti velike, ali se nada da će doći vrijeme kada će baš svaka mala pivovara opskrbljivati svoj krug lokalnih pivnica i kafića.