Dobila otkaz jer je na bolovanju visila na Fejsu

Kod nas se ovo još nije dogodilo, ali svejedno se pazite! Agentica švicarskog osiguravajućeg društva otišla je na bolovanje zbog kroničnog umora izazvanog dugim radom za kompjutorom.

28.10.2010.
12:16
VOYO logo

Po povratku na posao, ženu je na stolu dočekao raskid ugovora o radu.

Javni službenik bugarskog grada Plovdiva na službenom je sastanku, umjesto aktivne rasprave o proračunu grada, brinuo o virtualnim životinjama i uređivao Farmu na Facebooku. U stvarnom svijetu nije daleko dogurao – dobio je otkaz.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zbog razuzdanog noćnog života svog najmoprimca, vlasnik stana odlučio je otkazati najam vidjevši na Facebooku fotogaleriju kakvi se sve tulumi održavaju u njegovom stanu.

Navedeni primjeri samo su dio sličnih problema koje je pojedincima stvorila aktivnost na Facebooku. Svrha društvenih mreža bila je povezivanje i komunikacija članova. Danas su društvene mreže više od toga – služe za upoznavanje novih ljudi, dijeljenje interesa i hobija, a počelo se i s trendom zapošljavanja ljudi preko društvenih mreža. Neke društvene mreže, poput LinkedIna i Xinga, funkcioniraju poput virtualnih životopisa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se služimo, dijelimo i kombiniramo informacije ovisi o korisniku. Facebook profili dostupni su svima te tako otvaramo svoj život drugima. Jedina granica koja postoji između vašeg profila i javnosti je razina privatnosti koju ste dodijelili svom profilu, piše portal pametnakuna.hr

Evo nekoliko savjeta što učiniti kao aktivni član na društvenim mrežama, a da posao i privatnost ne trpe:

Izrada profila

Ako imate namjeru otvoriti profil tako da opći detalji budu vidljivi svima, ispunite dio koji se tiče posla, edukacije i interesa. Agencijama za zapošljavanje nije strana ni potraga za vašim profilom na Facebooku. Zato je dobro objaviti informaciju o uspješnim projektima, postignućima i nagradama koje ste primili. Sve to možete upotpuniti multimedijom – fotkama s konferencije, novim člankom ili upravo dovršenim projektom.

Osobno promoviranje

Ako profil koristite u profesionalne svrhe, dobro je imati profil s mnogo informacija koje vas prezentiraju u pozitivnom svjetlu. Ukoliko profil koristite u privatne svrhe, ocijenite sami koliko otvorenosti želite. Kolege s posla i vaši šefovi često su prijatelji na Facebooku. Ako nisu, budite sigurni da su vas barem jednom 'potražili'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kontrola razine privatnosti

Većina korisnika Facebooka ne obraćaju pažnju na razinu privatnosti. Time potencijalno ugrožavate sebe, ali i sve ostale koji su umreženi profilom. Tako susjedi, kolege, prijatelji, poznanici, bivše ljubavi, šefovi, policija mogu vidjeti jako puno osobnih informacija, a da toga niste ni svjesni. Zato vam Facebook daje cijeli niz opcija za kontroliranje onoga što će vaši kontakti vidjeti.

Svakodnevne profil aktivnosti

Ako profil zanemarite na neko vrijeme, on postaje neažuran i ljudima nezanimljiv. Ako ste profesionalno angažirani, svaki tjedan odvojite malo vremena kako biste promijenili status i komunicirali s drugim korisnicima. Statusi poput 'dosada na poslu', 'opet glupi sastanci sa šefom' ili 'jedva čekam četiri sata' neće biti od koristi ni vama, a ni poslodavcu ili moguće novim poslovnim partnerima. Stoga neka statusi budu zanimljivi, interesantni i poslovno aktivni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Fotke razuzdanih trenutaka

Potrebna je samo jedna fotka pa da poslodavac promijeni odluku o zapošljavanju. Premda svi imamo pravo na opuštanje, ne trebaju svi znati za tulume do jutra. Možda mislite da je vaša slika samo za vašu ljubav, ali jednom kada je postavite na internet teško možete kontrolirati njen put.

Javnost osobnih podataka

Prijatelji ionako znaju vaš broj telefona, gdje stanujete i kada idete na godišnji. Za sve ostale taj podatak je suvišan. Pravi profesionalci ionako imaju naviku dijeljenja posjetnica pri svakom novom sastanku, tako da nema razloga da ti podaci budu na dlanu svima. Osim toga, ove informacije su predmet istraživanja provalnika i drugih znatiželjnika.

Objavljivanje zlonamjernih informacija, dijeljenje tračeva i zločesti komentari

Društvene mreže su odlična podloga za svađanje, prepiranje oko prekida i zlobne tračeve. Superbrzo i jednostavno na Facebooku mogu osvanuti informacije i komentari s kojima ne biste voljeli živjeti. Takvo što šteti vašem ugledu i svim uključenim u dramu. Uništavaju se prijateljstva, raskidaju brakovi i poslovi, a nerijetko cijeli slučajevi završavaju na sudu.

Objavljivanje povjerljivih poslovnih informacija

Dnevni statusi ili poruke sadržaja koji bi vaši šefovi rado zadržali među četiri zida, mogu samo našteti vama i tvrtki. Ovim najviše možete nanijeti štetu sebi, a računajte na to da gubite status pouzdanog kolege i poslovnog suradnika, piše portal pametnakuna.hr

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članak:

arti-201010180139006

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo