Hrvati su u posljednje četiri godine preko Crowd fundinga, odnosno donacija putem posebnih internetskih stranica, za svoje projekte prikupili čak 10 milijuna kuna. Lani je, pak, prikupljena polovica tog iznosa što govori kako naši građani svakog dana imaju sve više poduzetničkog duha s ciljem da na tržište izbace vlastiti proizvod ili pokrenu i razrade vlastiti posao.
Među uspješnima u prikupljanju novca našao se i Andrej Kovačević, dizajner video igara, piše Dnevnik.hr. "Mi smo imali ideju za igru i koncept, a putem kampanje smo skupili novac za realizaciju projekta. Cilj kampanje bio je prikupiti 30 tisuća dolara i mi smo je uspješno proveli", ispričao je A. Kovačević. Dio uplata za njihov projekt stigao je i iz Hrvatske pa su pokrenuli posao.
Najveći interes za nove tehnologije
Novac se inače može tražiti za bilo što, industrija prikupljanja novca putem grupnog financiranja kod nas raste po dvoznamenkastoj stopi, čak 90 posto. Tako je primjerice samo lani na taj način prikupljeno oko 5 milijuna kuna.
"Hrvati sve više odlučuju sami financirati tim načinom svoje projekte, ali isto tako Hrvati sve više sudjeluju u financijskom podržavanju tuđih projekata", kaže Hrvoje Hafner, stručnjak za grupno financiranje. Donirati se može od jedne kune do većih iznosa, piše Dnevnik.hr. Najviše novca prošle godine privukli su projekti koji uključuju nove tehnologije te oni iz društveno-humanitarne sfere.