'Bilo je izobilja, a sad samo da se nešto žvače'

Brojne tvrtke koje se bave cateringom i poslovnim darivanjem u blagdanskom mjesecu dotukla je kriza. U odnosu na godine kada se nije štedjelo, promet je manji i za 50 posto.

22.12.2009.
15:51
VOYO logo

U vrijeme velike gospodarske krize domjenaka je sve manje, pa tako i onih koje tvrtke organiziraju pred Božić i Novu godinu. Oni koji ipak ne žele propustiti blagdansko druženje, izdvajaju znatno manje novca i biraju skromniji meni.

Nikola Uzelac, član Uprave tvrtke Catering Majetić, kaže da je ove godine 30 posto manje narudžbi u odnosu na 2008. godinu, a u usporedbi s 2007. čak 50 posto manje. Zarada je pala u još većim postocima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ljudi bi nešto htjeli, ali štede. Bilo je novca i svega, a sada tek da se nešto žvače", kaže Uzelac ističući da je prijašnjih godina potrošnja po osobi bila oko 100 kuna, a danas oko 35 kuna.

Čašćenje uz skromni meni

Hranu za novogodišnje domjenke u Cateringu Majetić u 80 posto slučajeva naručuju privatne tvrtke i banke. Ne postoje oni koji žele jednako bogate stolove kao prijašnjih godina. Sve se svodi na kanapeiće, a delicije će pričekati neka bolja vremena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koliko je prosinac važan za Catering Majetić, ali i za druge tvrtke koje se bave tim poslom pokazuje podatak po kojem se oko 40 posto godišnjeg prometa ostvari u tom mjesecu.

U poznatom zagrebačkom Favory Cateringu nisu željeli reći koliko je kriza ostavila traga na financijsko poslovanje tvrtke.

Catering Lido na tržištu je novi, pa se ovogodišnji krizni prosinac neće toliko negativno odraziti na poslovanje, kaže Marko Medić. Procjenjuje da će u odnosu na prošlogodišnji prosinac ovaj biti lošiji za oko 20 posto. Osim što je osjetno manji broj narudžbi, Medić kaže da tvrtke na popisu gostiju imaju manje uzvanika te biraju meni nižeg cjenovnog razreda.

Humanitarne akcije umjesto darova

Ništa bolja situacija nije niti u tvrtkama specijaliziranima za nabavu i distribuciju poslovnih darova. Mnogi koje smo kontaktirali nisu bili spremni govoriti o svojim financijskim poteškoćama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim krize, promet je značajno slabiji i zbog toga što su posljednjih nekoliko godina mnoge uspješne tvrtke promijenile politiku darivanja. Jedna od njih je Atlantic Grupa, koja ove godine, kao i prijašnjih, neće darivati poslovne partnere.

"Takva je politika već tri-četiri godine. Financijska sredstva koja su se trošila na darove, preusmjerena su za humanitarnu akciju za Centar za odgoj i obrazovanje Dubrava", kaže Gabrijela Kasapović, direktorica Korporativnih komunikacija u Atlantic Grupi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanija ne organizira niti domjenke za partnere, nego je tradicija da se pred blagdane na partyju druže zaposlenici.

S obzirom na trenutne okolnosti u kojima se nalazi hrvatsko gospodarstvo, niti Raiffeisen banka ove godine, kao ni prethodne, neće organizirati božićni domjenak. RBA je također odlučila da ove godine neće izdvojiti sredstva za darivanje poslovnih partnera, nego će u okviru projekta Božićne donacije četvrtu godinu zaredom donirati pet dječjih odjela bolnica s ukupnim iznosom 250 tisuća kuna.

Croatia osiguranje d.d. u sklopu mjera štednje i rezanja neproduktivnih troškova neće ni ove, kao ni prošle godine održati božićni domjenak za klijente i poslovne partnere. Kao ni za blagdane 2008., ni ove godine neće dijeliti promotivne prigodne poklone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo