U vremenu kada sve vodeće autoindustrije u svijetu rade na prototipovima automobila na struju u Hrvatskoj banke nisu prepoznale vrijednost takvog projekta, piše portal bankamagazine.hr.
Portal navodi kako je DOK-ING, uspješni proizvođač specijalnih vozila na daljinsko upravljanje za razminiranje, vatrogastvo i rudarstvo stvorio prototip elektroautomobila, nazvan XD koji će biti predstavljen u četvrtak na auto-showu u Ženevi, i kojeg banke nisu željele financirati u sklopu prošlotjedne aukcije HBOR-a. Iako su ideja, čak i prototip gotovi, postoji mogućnost da se propusti šansa pravovremenog uključivanja u tržište u nastajanju te da koncept ne ode dalje od ideje i prototipa.
"Svi proizvođači trenutačno kreću od nule, potrebne su im modifikacije tvornica, svi idu u istom smjeru i svi imaju istu šansu", kazao je za trenutačno stanje industrije električnih automobila, projekt menadžer DOK-ING-a, Tomislav Boško.
Prema procjeni Boška, 90 posto Hrvata ima pozitivno mišljenje o elektroautomobilima, no slaže se da je velik problem infrastruktura punjenja, piše bankamagazine.hr.
Inače, hrvatski prototip XD stigao je već u Švicarsku, gdje će na jubilarnom 80. izdanju ženevskog autosalona imati svoju svjetsku premijeru, a DOK-ING još će i kroz ankete pokušati osjetiti puls tržišta, pronaći partnere te odrediti potencijal serijske proizvodnje. DOK-ING muči financiranje, i dok ne uspiju doći do značajnijih sredstava, ne može se razgovarati o većoj proizvodnji od 10-15 vozila koje planiraju izraditi za vlastite potrebe.
Njihov XD izrađen je u posljednjih nekoliko mjeseci, kao i srbijanski prototip. Na njemu su pak radili inženjeri Zastave, a financirala ga je Regionalna privredna komora Kragujevac. Inače, u kragujevičkoj tvornici Zastave i prije dvije godine napravljen je električni Yugo, ali je projekt prekinut kada je tvornicu preuzeo Fiat.
Najveći problem elektroautomobila predstavlja punjenje baterije – nedostatak mrežnih stanica za punjenje, kao i nužna stanka od nekoliko sati koja je potrebna da se baterija napuni. Prednosti, pak, ima podosta: ne ispuštaju štetne plinove, nije ih komplicirano održavati, ne mijenja se ulje, ne kupuje gorivo, tihi su, a neki se mogu i u potpunosti reciklirati. Tako razmišljanje kupiti ili ne automobil na elektropogon postaje jedno od normalnih pitanja koji si ljudi već postavljaju ili će si postaviti u skoroj budućnosti.
Na ženevskom sajmu, koji će vrata posjetiteljima otvoriti u četvrtak, oko stotinjak automobila imat će svoju premijeru. Izdanja na električni pogon u nekom će obliku izložiti gotovo svaki proizvođač, a po prvi put u povijesti i Hrvatska će biti potpisana pod jednim od izloženih primjeraka, navodi portal bankamagazine.hr.